۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84643807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمل جراحی آندوسکوپیک گوش در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- عمل جراحی منحصربه‌فرد «آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال» برای نخستین بار توسط دکتر محمدمهدی قاسمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد.

به گزارش روز سه شنبه آستان قدس رضوی، دکتر محمدمهدی قاسمی، متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان رضوی در خصوص این عمل جراحی گفت: در این عمل آندوسکوپیک گوش با استفاده از آندوسکوپ، سوراخی که در پرده گوش ایجاد شده بود، ترمیم شد.

وی افزود: در این روش، بیمار نیاز به اینسیژنهای پشت گوش ندارد، خونریزی در حین انجام عمل بسیار اندک است و بیمار شرایط راحت‌تری پس از عمل دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان رضوی با اشاره بر اینکه عمل انجام شده در بیمارستان رضوی از آسان‌ترین موارد چنین عمل‌های آندوسکوپیک گوش بود، ادامه داد: در سایر موارد اگر استخوان‌ها در ناحیه گوش برجسته باشند و یا عفونت به ناحیه عقب گوش سرایت کرده باشد، مجبور هستیم استخوان‌ها را بتراشیم. همچنین در این روش در صورت وجود عفونت زیاد، می‌توان دیواره خلفی کانال گوش را برداشت.

قاسمی گفت: اگرچه عمل جراحی آندوسکوپیک گوش توسط تمامی فلوشیپ‌های گوش قابل انجام است، اما به طور معمول کمتر انجام می‌شود. 

وی افزود: ما سه ماه پیش از طریق پیگیری بنیاد گوش و بیمارستان رضوی، موفق به دریافت مجوز برگزاری دوره‌ آموزشی فلوشیپ عمل جراحی آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شدیم تا متخصصان گوش، حلق و بینی و سایر فلوشیپ‌های گوش بتوانند آموزش‌های مربوطه در این حوزه را با کسب مدرک رسمی دریافت کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برگزاری این دوره از ابتدای بهمن ماه در بیمارستان رضوی آغاز شد و در نهایت موفق به انجام عمل جراحی آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال در این بیمارستان شدیم. امیدوارم شاهد رشد انجام این عمل جراحی در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha