۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 2521
کد خبر: 84642897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهل سال پس از ماجرای نیمروز

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۰
کد خبر: 84642897
چهل سال پس از ماجرای نیمروز

تهران- ایرنا- در یادداشت روزنامه ایران می‌خوانیم: ۴۰ سال پیش در چنین روزی در منطقه شمال تهران در یک نیمروز سرد زمستانی دو اتفاق مهم رخ داد.

در ادامه این یادداشت که در ۱۹ بهمن به قلم محمدحسن روزی‏‌طلب مدیر مسؤول روزنامه ایران،‌ منتشر شده است، می‌خوانیم: از دقایق اول صبح نیروهای امنیتی خانه تیمی مرکزیت سازمان منافقین را محاصره کردند و پس از چند ساعت درگیری سر گروهک تروریست منافقین را قطع کردند. موسی خیابانی، اشرف ربیعی و سایر اعضای مرکزیت کشته شدند. عملیات حدود ساعت ۱۱ تمام شد و زمانی که رضا سیف فرمانده وقت واحد اطلاعات سپاه پاسداران به جماران رفت تا به امام خمینی گزارش دهد، ملاحظه کرد که مقامات ارشد کشور به مناسبت دهه فجر به حسینیه جماران آمده‌اند و رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حال سخنرانی است.

امام پس از تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سر اصل مطلب رفت: «اساس ادامه یک پیروزی و یک انقلاب که به‌نظر می‌رسد در رأس امور واقع است و اینکه دولت، مجلس و کسانی که در ارتش هستند و سپاه و همه اینها از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند... مادامی که مجلس و ارگان‌های دولتی و همه اینها از این طبقه متوسط و مادون متوسط تشکیل بشود، امکان ندارد که یک دولت بزرگی به هم بزند اوضاع را!»

امام در روز پیروزی بر تروریستی‌ترین گروه تاریخ ایران، تئوری امنیت ملی جمهوری اسلامی را توصیف کرد: «حاکمیت باید از افراد طبقات محروم و غیرسرمایه‌دار شکل گیرد.» امام در همان سخنرانی گفت: «این پابرهنگان و پایین شهری‌ها ولی‌نعمت ما هستند. اگر اینها نبودند، ما یا در تبعید بودیم یا در حبس بودیم یا در انزوا. اینها بودند که همه را آوردند و نشاندند به جایی...»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha