۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 2141
کد خبر: 84641942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپل‌ذهاب صاحب مرکز پزشکی قانونی شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبر: 84641942
سرپل‌ذهاب صاحب مرکز پزشکی قانونی شد

قصرشیرین - ایرنا - ساختمان پزشکی قانونی سرپل‌ذهاب در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار  سرپل ذهاب روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان پزشکی قانونی سرپل ذهاب با تبریک دهه فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر در ۲فاز اجرا شده که فاز اول آن با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«نورالدین فرزادی پور» افزود: فاز دوم این ساختمان هم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی یکی از نیازهای مهم و خواسته به حق مردم شهرستان بود که با همکاری دستگاه های متولی به نتیجه رسید.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی سرپل ذهاب شهروندان از خدماتی مانند معاینات مربوط به تصادف، نزاع، صدور جواز دفن و از این قبیل برخوردار می‌شوند و نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها نخواهد بود.

برگزاری جشن انقلاب در دهستان پشت تنگ سرپل ذهاب

مراسم جشن بزرگ انقلاب با حضور جمعی از مسوولان سرپل‌ذهاب و مردم انقلابی دهستان پشت تنگ در روستای بزمیر آباد از توابع این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه سرپل ذهاب در این مراسم با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  و بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی افزود: وقتی تاریخ مجاهدت مردم این منطقه و حضور در میادین انقلاب بررسی و مطالعه می کنیم، مردم غیور، دلسوز و وفادار به انقلاب اسلامی حضور داشتند.

 حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» افزود: در همان اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۷، دشمنان انقلاب اسلامی درصدد تفرقه افکنی در درون جامعه اسلامی بودند تا از این فرصت برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس دشمنان بعثی با یک محاسبه اشتباه فکر می کردند اگر لشکر بعثی عراق راه بیفتد مردم این مناطق پشت و با آن ها قرار می گیرند، خیال می کردند با وعده وعید ها می توانند مردم ما را تحقیر کنند اما باز دشمن شکست خورد.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: در آن دوران مردم این منطقه در کنار رزمندگان و مجاهدان که در مقابل دشمن ایستادند، جان و خون دادند، آوارگی ها را تحمل کردند و هیج وقت اجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های ارزشمند مردم این منطقه، حفظ وطن پرستی است، علاقه به اسلام هیچ وقت نگذاشت نسبت به آینده اسلام و کشور بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه اظهار داشت: امروز جنگ دشمن، جنگ نرم و فرهنگی است اعتقادات و باورهای ما را هدف قرار داده است، و نیاز به تبیین و دستاوردهای انقلاب است از این رو نیاز است یادآور شویم از کجا شروع کردیم و به کجا رسیدیم.

وی در پایان گفت: جوان ما باید احساس اقتدار کند، نسبت به هر زمان دیگری امیدوارتر به این انقلاب و نظام باشد، امید است در دولت جدید مشکلاتی اگر است با همت مسوولان و دولتمردان و کمک مردم این مشکلات مرتفع شود.

باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم

همچنین به مناسبت ایام دهه مبارک فجر امروز امام جمعه، فرمانده سپاه و رییس و پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سرپل ذهاب با حضور در منزل شهید امینی یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه سرپل ذهاب در این دیدار معنوی گفت: انقلاب با خون پاک شهیدان شکل گرفته و ما باید قدردان و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی افزود: این شهدا بودند که از جان و مال خود گذشتند، در برابر رژیم طاغوت ایستادند، بانگ الله اکبر سر دادند، استکبار و ظلم ستیزی را درهم شکستند و اسلام را زنده کردند.

 شهید «حشمت الله امینی» از سرداران شهید استان کرمانشاه و از اهالی شهرستان سرپل ذهاب پانزدهم مرداد ماه سال ۶۶ مصادف با عید قربان در عملیات نصر ۷ به درجه شهادت نائل آمد و پس از ۱۳ سال مفقود الاثر بودن، پیکر مطهرش شناسایی و در جوار مرقد مطهر احمد ابن اسحاق (ع)به خاک سپرده شد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در طول دوران دفاع مقدس ۸۷۴ شهید گرانقدر تقدیم آرمانهای نظام مقدس اسلامی کرده است.

بهره برداری از ۴۲ طرح در بخش حمیل اسلام آبادغرب

به مناسبت گرامیداشت هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۴۲ طرح عمرانی ، کشاورزی و صنعتی با ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار و با حضور جمعی از مقامات محلی در بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح و به بهره برداری رسید.

کارخانه بسته بندی مواد غذایی با اشتغالزایی ۲۵ نفر و ظرفیت ۲ هزار تن در سال و گلخانه ۶ هزار متری سراب هرسم با ظرفیت ۲۴۰ تن محصول در سال با اشتغالزایی ۶ نفر از جمله طرح هایی بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین ۶ واحد مسکونی روستایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) واگذار شد.

بهره برداری از هفت طرح اصلاح شبکه برق روستایی به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۷ طرح عمران روستایی شامل سنگ فرش و جدولگذاری معابر و اصلاح شبکه فاضلاب در روستاهای بخش حمیل از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید.

به همین مناسبت و با حضور جمعی از مسوولان ۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد این بخش اهدا شد که برای تهیه این جهیزیه ها هشت میلیارد ریال هزینه شده است.

بخش حمیل در اسلام آباد غرب حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و اسلام آبادغرب نیز با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha