۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84640995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واسطه‌گری‌های غیرمجاز علت گرانی در بازار است

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبر: 84640995
واسطه‌گری‌های غیرمجاز علت گرانی در بازار است

اصفهان- ایرنا_ معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: واسطه‌گری‌های غیرمجاز در بخش خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌ها علت گرانی در بازار است. 

 به گزارش ایرنا، امیررضا نقش عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با بررسی قیمت‌ها در بخش تولیدکننده‌ها نوسانی را شاهد نیستیم ولی در خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌ها دخالت بیش‌ازحد واسطه‌ها عامل گرانی اجناس می‌شود.

به گفته وی، نبود انبارهای خانگی تنظیم بهتر عرضه و تقاضا در اصفهان را بدنبال خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان، به اقدام‌های ستاد تنظیم بازار استان اشاره و بیان کرد:  ۳۰ درصد کاهش کشت برنج بعلت خشکسالی باعث گرانی‌های اخیر آن در سطح بازار شد.

وی ادامه داد: با واردات برنج، اقدام به کاهش قیمت برنج شد بطوری که امروز قیمت هر کیسه برنج وارداتی با عنوان برنج حمایتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۲۳۰ هزار تومان وهر کیسه برنج تایلندی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان بفروش رسید.

وی قیمت برنج شمالی را ۴۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از امروز قیمت برنج با توزیع گسترده  در بازار کنترل می‌شود.

معاون امور اقتصادی استان اصفهان در ارتباط با قیمت گوشت و مرغ نیز ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار هفت‌قلم کالا قیمت‌گذاری و بالاتر از آن مشمول گران‌فروشی می‌شود به این صورت که فروش هر کیلوگرم گوشت مرغ بیشتر از ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان گران‌فروشی است. 

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: تخم‌مرغ بصورت فله‌ای باقیمت بیشتر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم گران‌فروشی همچنین شانه‌ای ۳۰ عدد تخم‌مرغ باقیمت بیش از ۴۳ هزار تومان در همین رده محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه تخم‌مرغ بسته‌بندی زیر ۳۰ عددی به ازای هر عدد بسته‌بندی استاندارد برابر با یک هزار و ۹۰۰ تومان است، گفت: قیمت شکر دولتی در بازار اصفهان بیشتر از ۱۴ هزار تومان نباید باشد و در شهرستان‌ها این رقم به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

نقش از سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت کشورهای مثل ترکیه و تایوان، چین و افغانستان خبر داد و گفت: در این طرحها ساخت خودروی برقی و فرش با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلار دیده‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین چند پروژه بزرگ ازجمله تولید کاغذ از کربنات کلیسم و ضایعات سنگ در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران خارجی است.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان به بیشترین علت موانع تولید استان اشاره کرد و افزود: ۴۲ درصد این موانع بدنبال مسائل بانکی، ۱۳ درصد مربوط به تامین اجتماعی ثبت‌شده، ۱۲ درصد  امور مالیاتی و  ۲۶ درصد مرتبط با تامین آب، برق، گاز و زمین بوده است.

وی به تشکیل کمیته تسهیلات طرح رونق تولید در استان اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام بسیار با ظرفیت اشتغال گسترده داریم که برای به بهره‌برداری رساندن آن ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت در نظر گرفته‌شده  و در حال پرداخت است .

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از ۸۲ طرح نیمه‌تمام صنعتی در استان برای افزون بر ۲ هزار نفر در اصفهان اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha