شهرداری بهای بلیت برخی از موزه ها را رایگان کند

تهران- ایرنا- اعضای شورای شهر تهران امروز تصویب کردند که شهرداری بهای بلیت برخی از موزه ها را در زمان مشخص برای اقشار و بازدیدکنندگان خاص رایگان کند.

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان چهل و پنجمین جلسه خود، بررسی نامه فرمانداری تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه  « قیمت گذاری بهای بلیت و سیاستگذاری مدیریت موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران » را در دستور کار قرار دادند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این خصوص توضیح داد که هیات تطبیق به سه مورد در این مصوبه ایراد گرفته که نخست عدم شفافیت افراد مشمول تخفیف بهای بلیت بازدید موزه ها بوده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری با برخی موارد این مصوبه مخالفت کرده است، گفت: شهرداری مجاز است به تشخیص شورا، بهای بلیت در جدول ارائه شده برای بازدیدکنندگان گروهی مدارس، دانشگاه ها و انجمن های رسمی ثبت شده را با یک سوم بها دریافت کند و برای جانبازان، خانواده آنها و خبرنگاران، معلولان و کارکنان شهرداری تهران با ارائه مدرک شناسایی معتبر و همچنین دارندگان کارت منزلت، رایگان تا نیم بها به تناسب امکانات، دریافت کند.

 آخوندی، اعلام نشدن مبلغ بلیت بازدید از موزه ها برای گردشگران خارجی را از دیگر موارد مخالفت فرمانداری اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه در نامه فرمانداری، افزایش غیر متعارف قیمت بلیت بازدید موزه ها نسبت به سنوات گذشته مطرح شده است، گفت: با توجه به اینکه قبلا افزایشی در بهای این بلیتها نداشته ایم، باید قیمت تعیین شده برای سال آینده را مورد تاکید قرار دهیم. 

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون افزایش قیمتی در بهای بلیتها موزه ها نداشته ایم.

وی افزود: نظر فرمانداری این است که باید قیمت بلیت برای بازدیدکنندگان داخلی کمتر از بازدیدکنندگان خارجی باشد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد کرد که  شهرداری بهای بازدید برخی از موزه ها را در زمان مشخص برای اقشار خاص رایگان کند و اسامی موزه هایی که قرار است به صورت رایگان باشد اعلام شود. 

وی همچنین پیشنهاد کرد که بهای موزه ها ۲۰ هزار تومان، باغ موزه ها ۱۵ هزار تومان و خانه موزه ها ۵ هزار تومان تعیین شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادات ناصر امانی به رای گذاشته شد و اعضای شورا با اکثریت آرا پیشنهاد را تصویب و به فرمانداری ارسال کردند.

لایحه ساختار معاونت برنامه ریزی شهرداری به شکل عادی بررسی می‌شود 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود،  یک فوریت لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در حال حاضر که درگیر بودجه هستیم مقرر شده این لایحه در دستور کار نباشد.

پرویز سروری رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شهرداری تهران هم موافق است که این لایحه به شکل عادی بررسی شود و اکنون زمان مناسبی برای این موضوع نیست.

وی، بررسی عادی این لایحه را در دستور کار قرار داد؛  در نهایت اعضای شورای شهر با اکثریت آرا به لغو یک فوریت این لایحه رای دادند.

اصلاحیه مصوبه طراحی ، پایش و اجرای نماهای شهر تهران تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، بررسی یک فوریت لایحه « اصلاحیه تبصره ششم (۶) بند (ب) ذیل ماده چهارم (۴) مصوبه " طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند.

جعفر شریانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این لایحه، نسبت به انتخاب اعضای کمیته نما از بین کارکنان شهرداری تهران با هدف تسریع و تسهیل در روند صدور پروانه ساخت تاکید کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در شورای ششم شهر تهران به دنبال تحقق آن هستیم، تسهیل و تسریع در صدور پروانه ساخت است.

شربیانی با بیان اینکه یکی از مواردی که روند صدور پروانه ساخت را با تاخیر روبه رو می کند، ساختار کمیته نما است، گفت: برغم اینکه امروز شهرداری تهران از نظر منابع انسانی تخصصی به ویژه در حوزه شهرسازی و معماری در وضعیت مناسبی قرار دارد اما اعضای این کمیته از خارج از شهرداری تعیین می شوند.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: همین مساله باعث شده تا روند تایید پرونده ها برای دریافت پروانه ساخت دچار تعلل شوند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رای لایحه یاد شده را تصویب کردند.

لایحه معرفی اعضای پیشنهادی برای عضویت در هیأت عامل سازمان تاکسیرانی از دستور خارج شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در این جلسه بررسی یک فوریت لایحه «معرفی اعضای پیشنهادی برای عضویت در هیأت عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در اجرای ماده دوم (۲) اساسنامه شرکت مذکور» را در دستور کار قرار دادند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: اگر قرار است لایحه ای در شورا بررسی شود خوب است که مدیران مربوطه نیز در صحن حاضر شوند.

در نهایت با پیشنهاد برخی اعضا، خارج شدن این لایحه از دستور به رای گذاشته و از دستور کار امروز شورای شهر خارج شد.

لایحه الحاق پرونده های توافقات فاقد پروانه ساختمانی منطقه ۲۲ به کمیسیون برگشت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه بررسی لایحه «الحاق پرونده های توافقات فاقد پروانه ساختمانی به لیست پیوست و تمدید دوره فعالیت کارگروه ماده دهم (۱۰) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ » را در دستور کار قرار دادند.

در نهایت اعضای شورای پس از بحث و بررسی این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، به عنوان کمیسیون تخصصی برگشت دادند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha