۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84639259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح کشاورزی در رامهرمز به بهره‌برداری رسید

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸
کد خبر: 84639259
چهار طرح کشاورزی در رامهرمز به بهره‌برداری رسید

اهواز - ایرنا - چهار طرح کشاورزی در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی در شهرستان رامهرمز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا این طرح‌ها شامل یک واحد گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی به ظرفیت بیش از یک میلیون نشا در سال، و ۲ واحد گلخانه تولید صیفی با ظرفیت ۱۹۱ تن در سال و طرح آبیاری زیرفشار در سطح ۱۴۲ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای سه طرح گلخانه‌ای به مساحت چهار هزار و ۴۸۰متر مربع، ۲۵ میلیارد و ۱۸۲میلیون ریال، و اجرای طرح آبیاری زیرفشار، ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ، تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.  
فرشاد مهرابی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۶ نفر فراهم شده است.
وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از طرح‌های فناورانه کشاورزی در رامهرمز و استفاده بهینه از منابع آب و صرفه جویی در مصرف آب افزود: ۹۰ درصد اعتبار طرح‌های نوین آبیاری توسط دولت به صورت بدون عوض پرداخت می‌شود.

شهرستان رامهرمز با ۴۵ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی در ۱۰۰ کیلومتری شرق اهواز واقع شده و یکی از قطب های کشاورزی خوزستان محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا در دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ۴۹ طرح کشاورزی و آبیاری زیرفشار با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰میلیارد ریال در مناطق مختلف خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha