‌سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۹ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سفرهای جاده‌ای به این استان در موسم شیوع سویه جدید کرونا، طی نیمه نخست بهمن ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار به دست آمده از ۹ ورودی استان خراسان رضوی نشان می دهد از یکم تا ۱۵ بهمن ماه ۴۸۶ هزار دستگاه خودروی سواری سبک وارد این استان شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال به تعداد ۴۰۹ هزار دستگاه خودرو، حدود ۱۹درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده یک میلیون و ۱۷۶ هزار دستگاه خودروی سواری سبک از پنج ورودی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با نیمه بهمن ماه پارسال، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر محدودیتهایی بر تردد جاده های استان وضع نشده است و از طرف دیگر مدتها بود که مردم به سفر نرفته بودند و برخی اکنون شروع به سفر کرده اند.

حسینی عشرت آباد به تداوم سفرهای زیارتی به مشهد و فعالیت گسترده مراکز اقامتی و تجاری استان اشاره کرد و ادامه داد: تا پیش از این جریمه و محدودیتهای جاده ای مهمترین عامل کاهش دهنده سفرها به مشهد بود و تا زمانی که محدودیتهای یاد شده اعمال نشود سفرها به همین شکل روند افزایشی خواهد داشت.   

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

در حال حاضر از میان ۳۳ شهرستان در خراسان رضوی، هفت شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha