۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84638981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانون به‌ کارگیری سلاح توسط پلیس نیازمند بازنگری است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قانون به کارگیری سلاح توسط پلیس در مقابله با اراذل و اوباش نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز شنبه ضمن  تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ دوم «علی اکبر رنجبر»، پلیس وظیفه‌شناسی که در درگیری با اراذل و اوباش در شیراز به شهادت رسید، افزود: قانون بکارگیری سلاح توسط پلیس باید به گونه‌ای باشد که هنگام مقابله با اراذل و اوباش و در عملیات‌های مختلف بتوانند از خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: شهید والامقام  «علی اکبر رنجبر» می‌توانست با سلاحی که در دست دارد در زمانی‌که مورد هجوم ناجوانمردانه فرد اوباش قرار گرفت، این فرد را از پای درآورد اما وی صبوری و استقامت را پیشه کرد که در مقابل فرد اراذل با ناجوانمردی این مامور وظیفه شناس را به شهادت رساند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: اقتدار پلیس با استفاده از سلاح و امکانات مناسب و نرم‌افزارهای نوین در عملیات‌های مختلف به خصوص مقابله با اوباش حفظ می‌شود و دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی نیز در وضع قوانین قوی‌تر در این خصوص بیش از پیش تلاش کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم ضمن محکومیت شهادت این مامور ظیفه شناس، درخواست مجازات شدید عامل شهادت این افسر پلیس و همچنین اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را خواستار شده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بی شک نقش سبزپوشان صدیق، ولایتمدار، انقلابی و حافظان امنیت و نظم در توسعه و تعالی نظام اسلامی بسیار چشمگیر و شایسته تقدیر است و آحاد مردم همواره حامی و پشتیبان این قشر از جامعه هستند.

علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز هنگام اجرای مأموریت با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی به خیل شهدا پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha