۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84633335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنایات تمام ناشدنی ائتلاف سعودی در یمن؛ صنعاء مجددا بمباران شد

تهران-ایرنا- جنگنده‌- بمب افکن های ائتلاف سعودی ظهر امروز (دوشنبه) در جنایتی دیگر شهرستان «بنی حُشَیْش» در شرق صنعاء را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا، ائتلاف سعودی ظهر امروز منطقه «بنی حُشَیْش» واقع در حومه شرقی صنعاء پایتخت یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

رسانه‌های مختلف یمن ضمن مخابره این خبر، درباره تلفات احتمالی ناشی از وقوع این حمله اشاره‌ای نکرده‌اند.

حملات تجاوزگرانه ائتلاف سعودی-اماراتی به صنعاء طی هفته‌های اخیر تشدید شده که واکنش موشکی و پاسخ پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را به همراه داشته است.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول نزدیک به هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

طبق گزارش چندی پیش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، میزان قربانیان یمنی (در اثر حملات ائتلاف سعودی) تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۳۷۷ هزار نفر تخمین زده شده که از این میان، ۶۰ درصد، قربانیان غیرمستقیم جنگ هستند که بر اثر گرسنگی شدید، شیوع بیماری‌ها و نبود زیر ساخت‌های پزشکی و درمانی جان خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی نیز در اثر بمباران متجاوزان به شهادت رسیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha