۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84633245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ مدال آزادکاران آمریکایی در جام یاریگین روسیه

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84633245
۳ مدال آزادکاران آمریکایی در جام یاریگین روسیه

تهران - ایرنا - رقابت‌های بین‌المللی جام «ایوان یاریگین» روسیه در حالی شب گذشته در کراسنویارسک روسیه به پایان رسید که سه آزادکار آمریکایی موفق به کسب مدال شدند. آنها باید ۱۲ روز دیگر مقابل آزادکاران ایران کشتی بگیرند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام «ایوان یاریگین» روزهای ۶ تا ۱۰ بهمن ماه در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار شد. در این پیکارها کایل اسنایدر و جیسون نولف و زاهد والنسیا از کشور آمریکا موفق به کسب مدال شدند.

این سه نفر حدود ۱۰ روز دیگر و در ایالت تگزاس باید در مسابقه دوستانه با تیم ملی کشورمان باید به مصاف نمایندگان ایران بروند. 

«کایل اسنایدر» قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ پس از سه پیروزی متوالی به فینال رسید و در مبارزه فینال وزن ۹۷ کیلوگرم با شامیل موسی‌اف،قهرمان نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۷ و دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۹ از روسیه روبرو شد که او را با پیروزی قاطع ۸ بر ۳ شکست داد و سومین عنوان خود در جام یاریگین را به دست آورد. اسنایدر با کسب مدال طلا، به عناوین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خود اضافه کرد و او را به اولین آزادکار مردان ایالات متحده تبدیل کرد که سه بار برنده این مسابقات شده است.

همچنین جیسون نولف قهرمان پان آمریکن که تا فینال وزن ۷۴ کیلوگرم بالا آمد در فینال به چرمن والیف قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۹ از روسیه با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز زاهد والنسیا دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۷، پس از باخت در نیمه نهایی در دیدار رده‌بندی با امتیاز ۱۰ بر صفر عمان ضیاوودینوف از روسیه را شکست داد و برنز گرفت. این اولین مسابقه بین‌المللی والنسیا از ژوئن ۲۰۲۱ بود.

او که در این وزن یکی از مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم در آمریکا خود را معرفی کرده به جای دیوید تیلور به احتمال فراوان باید ۲۳ بهمن ماه با حسن یزدانی مبارزه کند.

همچنین جاش شیلدز در وزن ۷۴ کیلوگرم که در دور نخست مغلوب شده بود در مبارزه رده‌ بندی مغلوب تیمور بیژوف دارنده مدال برنز بزرگسال جهان در سال ۲۰۲۱ شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در حالی قرار است ۲۳ بهمن‌ماه برگزار شود که دیوید تیلور و گیبل استیوسون قهرمانان المپیک و کایل دک دارنده برنز المپیک در این دیدار حضور نخواهند داشت. این مسابقه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی روز ۱۲ فوریه در زمین «گلاوب لایف» در «آرلبنگتون» تگزاس برگزار خواهد شد.

تیم ایالات متحده، دو قهرمان المپیک و چهار قهرمان جهان را در دیدار دوستانه به همراه خواهد داشت. کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد آمریکا «جردن باروز» قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و قهرمان پنج بار جهان، نماینده این تیم در وزن ۷۹ کیلوگرم خواهد بود.

جان اسمیت بزرگ که چهار عنوان جهانی و دو عنوان المپیک را به دست آورد به عنوان سرمربی در این دیدار حضور خواهد داشت.

اسامی نفرات برتر جام ایوان یاریگین روسیه به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- رامیز گامزاتوف (داغستان) ۲- احمد ادریسوف (داغستان) ۳- عظمت توسکایف (آلانیا) و موسی مختیخانوف (داغستان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگومدوف (داغستان) ۲- فدور بالتوف (ایرکوتسک) ۳- عبدالرحمان رسول‌اف (داغستان) و زلیم‌خان آباکاروف (آلبانی)
۶۵ کیلوگرم: ۱- شامیل ممدوف (مسکو) ۲- رمضان فرض علی‌اف (داغستان) ۳- ابراهیم ابراگیموف (داغستان) و اسلام دودایف (آلبانی)
۷۰ کیلوگرم: ۱- ویکتور راسادین (ساخا- یاکوتیا) ۲- آنزور زاکویف ۳- روسلان ژندایف (کراسنویارسک) و کوربان شیرایف (داغستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- چرمن والیف (آلانیا) ۲– جیسون نولف (آمریکا) ۳- ماگومدرسول گازیماگمدوف (داغستان) و تیمور بیژویف
۷۹ کیلوگرم: ۱- رادیک والیف (آلانیا) ۲- مالیک شاوایف (کریمه) ۳- گادژی نبی‌اف (داغستان) و دمیتری زین‌الدین‌اف (کراسنویارسک)
۸۶ کیلوگرم: ۱- داورن گوراگلیف (داغستان) ۲- امان‌الله رسول‌اف (داغستان) ۳- زاهید والنسیا (آمریکا) و آدا باگومدوف (داغستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- گورام چرتکویف (آلانیا) ۲- تمرلان تاپسیف (آلانیا) –۳- تاج‌الدین موختاروف (داغستان) و آلان باگایف (آلانیا)
۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- – شامیل موسی‌اف (داغستان) ۳- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) و ایگور اوسیانیکوف (کراسنویارسک)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- آنزور خیزریف (سن پترزبورگ) ۲- ویتالی گولویف (آلانیا) ۳- حسن خوبایف (آلانیا) و آلن خوبولوف (آلانیا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha