۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 84632788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ طرح منابع طبیعی به مناسبت دهه فجر در اصفهان به بهره برداری می‌رسد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از افتتاح ۳۱ طرح در ۱۴ شهرستان این استان به مناسبت دهه فجر امسال خبر داد.

محمد علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل اجرای بندهای سنگی و سیمانی، سازه‌های کنترل سیلاب سنگی ملاتی، سرریز بالادست پخش سیلاب، نهالکاری مراقبت و آبیاری در اراضی بیابانی، توسعه جنگل با بذر، غنی سازی جنگل بابذر، ذخیره نزولات(فارو) همراه با بذرپاشی و بذرکاری و کپه کاری است.

وی اضافه کرد: طرح های فوق در شهرستان های سِمیرم، لِنجان، خور و بیابانک، خوانسار، گلپایگان، اردستان، اصفهان، آران و بیدگُل، شاهین شهر و مِیمه، نایین، کاشان، دهقان، شهرضا و فریدونشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اعتبار اجرای پروژه های مورد اشاره را بالغ بر ۴۲.۷ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: مدت زمان اجرای آنها از چهار تا ۱۷ ماه بود.

کاظمی تصریح کرد: حفاظت هرچه بیشتر از منابع طبیعی، کاهش خطرات سیلاب، بیابان زدایی، توسعه پوشش گیاهی، اشتغالزایی، کم شدن پدیده فرسایش خاک و بهبود وضعیت زیست محیطی از جمله مهترین دلایل و اهداف اجرای طرح ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت زیست محیطی و پیشرفت سایر صنایع نیازمند حفاظت و توسعه منابع طبیعی است خاطرنشان کرد: بر همین اساس تخصیص اعتبارات مورد نیاز اصلی ترین دغدغه این بخش محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن  را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدون‌شهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha