عضو هیات رییسه شورای شهر: مدیران مشهد برای حل مشکلات مردم لایحه بدهند

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از شهردار تقاضا داریم با نگاه تحلیلی، به جز امور جاری که باید به شورای شهر ارائه شود، لوایحی برای حل و فصل مشکلات مردم و بهبود عملکرد شهرداری و ارتقای رضایتمندی شهروندان تهیه و به شورا ارائه دهند.

فاطمه سلیمی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در ۶ ماه اخیر ۵۱ لایحه از سوی شهرداری مشهد به شورای شهر ارائه شده و حال آنکه این عدد در ۶ ماهه نخست فعالیت دوره پنجم شورا، ۸۳ لایحه بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، ۵۵ طرح تهیه و تدوین شده که این عدد در بازه زمانی مشابه در دوره شورای پنجم، ۲۰ طرح بوده و این تفاوت بیانگر نگاه تخصصی شورای ششم به مسائل شهری است.
وی ادامه داد: طبق ماده ۷۴ قانون شوراها، اعضای شورای شهر حق ورود و مداخله در عزل و نصب کارکنان شهرداری، شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های وابسته را ندارند و شورای ششم نیز به این اصل قانونی پایبند است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار امیدواری کرد که نتایج این انتصاب‌ها در مجموعه شهرداری به شکل مثبت باشد و به جای سرمایه‌های ارزشمند، انتخابهای درست صورت پذیرد.
تصویب لایحه تعیین تکلیف مطالبات بانک شهر از شهرداری مشهد، تصویب لایحه صدور مجوز استفاده و یا محدود کردن موقت پیاده روها و سایر معابر و فضاهای عمومی، اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان اتوبوسرانی و تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا از مصوبات نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha