نتایج تحقیق و تفحص در کمیته شفافیت شورای شهر مشهد علنی می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نتیجه تحقیق و تفحص‌های انجام شده در کمیته شفافیت شورای شهر در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، هاشم دائمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کمیته شفافیت در ادوار گذشته شورای شهر مشهد فعال بوده است و تعدادی طرح تحقیق و تفحص از برخی موضوعات در این دوره در این کمیته پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه کرد در بخش ورزشی و همچنین واگذاری املاک به سایر ارگان‌ها و افراد حقیقی و حقوقی، از جمله موضوعات مورد پیگیری در کمیته شفافیت است.

دائمی افزود: عضو شورای شهر باید در دسترس مردم و پاسخگوی مشکلات آنان باشد و برای ارتقای خدمات، خود را وقف مردم کند.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: خدمتگزاران مردم باید ظرفیت نقدپذیری داشته باشد، البته مطالبات نیز نباید عوام فریبانه باشد، نقدها و مطالبات باید برآمده از دل رسانه های شناسنامه دار و از جانب مردم باشد. 

وی اضافه کرد: از ابتدای کار شورای ششم شهر مشهد خدمت به مردم در دستور قرار گرفت و در راستای صیانت از حقوق شهروندی در زمینه کرونا نیز اقداماتی توسط شورا و مدیریت شهری برای خدمت به شهروندان پیش‌بینی شد و بزرگترین مرکز واکسیناسیون در نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعال شد و شماری مرکز واکسیناسیون سیار نیز فعال شد.

وی در خصوص تغییر شهردار مشهد نیز گفت: تاکنون برنامه‌ای برای تغییر شهردار در شورا وجود نداشته است و همچنین شورا در انتصابات شهرداری کمترین دخالت و ورود را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مطالبات پیمانکاری شهرداری، افزود: در دوره قبل بیشتر از اعتبارات موجود، پروژه تعریف شده بود و همین موضوع منجر به ایجاد بدهی به پیمانکاران شده که برای تسویه آن در تلاش هستیم.

دائمی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در خصوص ساماندهی کودکان کار و معتادان متجاهر متولی اصلی نیست و شهرداری باید در جایگاه خود ورود کند و شورای شهر و شهرداری بیشتر از وظایف خود در این حوزه‌ها فعال بوده اند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر است.

ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ۱۴ عضو مرد و یک عضو بانو فعال است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha