۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84630328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقوط دولت اقلیت و برگزاری انتخابات پیش‌ از موعد در پرتغال

تهران- ایرنا- مردم پرتغال فردا (یکشنبه، ۱۰ بهمن)، بعد از سقوط دولت اقلیت این کشور در انتخابات سراسری پیش‌ از موعد برای برگزیدن اعضای مجلس جمهوری پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آسوشیتدپرس، با بالاگرفتن اختلاف‌ها بر سر لایحه بودجه و رد آن توسط نمایندگان مجلس، همچنین سقوط دولت سوسیالیست پرتغال مردم این کشور فردا و دو سال زودتر از موعد تعیین‌ شده قبلی، پای صندوق‌های رای خواهند رفت.  

حزب سوسیال از سال ۲۰۱۵ در این کشور بر سر کار بوده و با چالش‌های شدیدی از سوی رقیب سنتی خود حزب راست میانه سوسیال دموکرات روبروست.

حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات سراسری برای انتخاب ۲۳۰ عضو مجلس جمهوری هستند. دولت بعدی با رای این نمایندگان از میان احزاب سیاسی تشکیل می‌شود. پارلمان پرتغال نوامبر ۲۰۲۱ (آبان/ آذر ۱۴۰۰) لایحه بودجه دولت را برای سال جاری (۲۰۲۲) رد کرد.

مارسلو ربلو دو سوسا رئیس جمهوری پرتغال تصویب لایحه بودجه سال ۲۰۲۲ را مهم خوانده است؛ زیرا به احیای اقتصاد این کشور بعد از دوران همه‌گیری کمک می‌کند. وی خواستار برگزاری انتخابات پیش‌ از موعد شد تا پرتغال بتواند در مورد مسیر آینده کشور تصمیم بگیرد.  

بر پایه این خبر، پرتغال آماده دریافت ۴۵ میلیارد یورو کمک از اتحادیه اروپا برای بهبود وضعیت اقتصادی بعد از دوران همه‌گیری است. قرار است دو سوم از این مبلغ برای انجام طرح های عمومی مانند زیرساخت های اساسی تخصیص یابد که دست دولت بعدی را برای هزینه ها باز می کند.  

نظرسنجی‌ها از رقابت شدید میان نامزدهای دو حزب اصلی سوسیال دموکرات و سوسیال حکایت دارد؛ وضعیتی که احتمالا منجر به تشکیل دولت اقلیت و دورانی پر از تنش و امتیازدهی با پارلمان برای کسب آرا منجر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha