۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84987993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترمیم کابینه پرتغال پس از شوک یک رسوایی

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 84987993
ترمیم کابینه پرتغال پس از شوک یک رسوایی

تهران– ایرنا– کابینه پرتغال درپی تجربه جنجالی که این کشور را شوکه کرد با انتصاب دو وزیر ترمیم جزئی را شاهد بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از یورونیوز، آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال پس از رسوایی بر سر پرداخت حقوق خاتمه خدمت توسط شرکت هواپیمایی «تپ ایر پرتغال» (TAP Air Portugal) اعلام کرد که دو وزیر جدید در دولت منصوب می شوند.

رئیس دولت سوسیالیست پرتغال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت این پرونده که از سوی رسانه ها فاش شد، کشور را شوکه کرد.

هفته گذشته، افشاگری ها در مورد این شرکت هواپیمایی پرتغالی به استعفای پترو نونو سانتوز وزیر امور زیربنایی پرتغال منجر شد.

وی یکی از مدعیان اصلی جانشینی کاستا در حزب سوسیالیست پرتغال به حساب می آمد.

کاستا، جوآئو گالامبا و مارینا گونسالوز را به ترتیب برای برعهده گرفتن پست وزارت اموز زیربنایی و مسکن نامزد کرده است.

وی توجیه شد که این دو مقام را به خاطر توانایی هایشان در اجرای پروژه های مهم سرمایه گذاری برای احراز این دو سمت نامزد کند.

شرکت هواپیمایی تپ که در سال ۲۰۲۰ برای دریافت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمک عمومی غیرخصوصی شد، زیر ذره بین قرار دارد و به طور معمول مباحث سیاسی حول آن مطرح می‌شود.

جنجال اخیر، دولت آنتونیو کاستا را که به رغم پیروزی بزرگ در انتخابات زودهنگام پرتغال در ژانویه گذشته، برای جان گرفتن تقلا می کند، ضعیف تر کرده است.

مردم پرتغال ۱۰ بهمن سال گذشته، بعد از سقوط دولت اقلیت این کشور در انتخابات سراسری پیش‌ از موعد برای انتخاب اعضای مجلس جمهوری پای صندوق‌های رای رفتند.

با بالاگرفتن اختلاف‌ها بر سر لایحه بودجه و رد آن توسط نمایندگان مجلس، همچنین سقوط دولت سوسیالیست پرتغال مردم این کشور دو سال زودتر از موعد تعیین‌ شده قبلی، برای رای دادن پای صندوق ها حضور یافتند.

حزب سوسیالیست از سال ۲۰۱۵ در این کشور بر سر کار بوده و با چالش‌های شدیدی از سوی رقیب سنتی خود حزب راست میانه سوسیال دموکرات روبرو بوده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha