مهمترین اولویت در شرایط زرد و نارنجی کرونایی تشدید پروتکلهای نظارتی است

مشهد- ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور کنترل بیماری کووید ۱۹ در شرایط زرد و نارنجی، پروتکلها و سیاستهای ابلاغی از ستاد ملی کرونا ابلاغ می شود اما مهمترین اولویت در این سیاستها، تشدید پروتکلهای نظارتی برای کنترل شیوع بیماری در بین مردم است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر مجید جعفری نژاد افزود: افزایش تیمهای تشخیص و درمان در مراکز منتخب نیز به منظور سرعت بخشیدن به روند تشخیص و درمان بیماران از دیگر موضوعاتی است که در این شهرستان ها اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: افزایش ساعات ویزیت بیماران در مراکز منتخب نیز در شرایط خطر اجرایی می شود که هر چه تعداد بیماران و مراجعات مردمی افزایش یابد به همان نسبت نیز فعالیت کاری مراکز منتخب افزایش خواهد یافت.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد: افزایش استفاده از ماسک و اقدامات فوریتی برای تقویت واکسیناسیون نیز از دیگر موضوعاتی است که در حوزه مدیریت بیماری در شرایط زرد و نارنجی مد نظر است.

بر اساس اطلاعات نرم‌افزار "ماسک"، شهرستان مشهد روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش شمار مبتلایان به کرونا از آبی کرونایی به زرد تغییر رنگ داد و پس از ۲ روز به رنگ نارنجی درآمد. 

در حال حاضر علاوه بر مشهد شهرستانهای تربت‌حیدریه و بینالود نیز رنگ نارنجی کرونایی دارند و مناطق دارای رنگ زرد در خراسان رضوی به ۱۳ شهرستان افزایش یافته است.

هم اکنون شهرستانهای کلات، فریمان، رشتخوار، کاشمر، مه‌ولات، گناباد، بجستان، بردسکن، سبزوار، نیشابور، خلیل‌آباد، کوهسرخ و تایباد از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی سه شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
تعیین رنگ کرونایی شهرستانهای کشور بر اساس میزان و روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha