فرماندار: سویه اُمیکرون حوزه سلامت سرپل‌ذهاب را تهدید می‌کند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون حوزه سلامت این شهرستان را تهدید می‌کند از این رو نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

نورالدین فرزادی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت شهرستان اظهار کرد: اکنون در وضعیت زرد قرار داریم اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این وضعیت به رنگ‌های بدتر نرسد و شرایط پایدار از بین نرود.

وی افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش واکسیناسیون عمومی در دُزهای اول و دوم در رتبه‌های بالای استان کرمانشاه است که این نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان و مشارکت خوب آنها در زدن واکسن است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: تزریق دُز سوم که تقریبا ایمنی بخش انسان در برابر سویه اُمیکرون است در سطح کمتری انجام شده و لازم است مردم برای ایمنی در برابر این سویه حتما نسبت به تزریق دُز سوم نیز اهتمام ورزیده و اقدام کنند.

فرزادی پور ادامه داد: سویه جدید اُمیکرون در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و در استان کرمانشاه و شهرهای مجاور شهرستان سرپل‌ذهاب نیز مواردی مشاهده شده که این تهدید برای شهرستان متصور است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ویروس به منطقه وارد شود.

او اضافه کرد: ویروس اُمیکرون بیشتر افراد سنین پایین و کودکان را مورد هدف و تهدید قرار می‌دهد از این رو کسانی که دغدغه سلامتی فرزندان خود را دارند آنها را برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون ارجاع دهند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون کودکان بالای ۹ سال  از امروز آغاز شده از این رو مردم هرچه سریعتر برای دریافت واکسن و ایمن شدن فرزندانشان در برابر ویروس کرونا، اقدام کنند.

فرزادی پور با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: از تمام عوامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بسیجیانی که در طرح سلامت محور شهید سلیمانی مشارکت داشتند، قدردانی می‌کنم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha