۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84629767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته نیروهای شیعه عراق حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

تهران – ایرنا – کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه روز جمعه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی به فرودگاه بغداد، آن را اقدامی تروریستی و با هدف فتنه‌انگیزی بیان کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای شفق نیوز عراق، در بیانیه کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق آمده است: کمیته چارچوب هماهنگی حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد و سایر نهادها را به شدیدترین شکل محکوم می‌کند و آن را یک اقدام تروریستی جنایتکارانه می‌داند که برای فتنه‌انگیزی و ایجاد بهانه‌هایی برای مداخلات پنهانی است که می‌خواهند میان مردم کشور تفرقه اندازند.

کمیته چارچوب هماهنگی همچنین از تمامی نیروهای ملی خواست تا انسجام و اتحاد را حفظ کنند و از رویکردهایی که به امنیت و حاکمیت کشور لطمه وارد می‌کند، دوری کنند.

براساس اخبار و گزارش های رسانه‌ای، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه، ۶ راکت از مجموع ۱۰ راکت کاتیوشای شلیک شده، به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.

با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا بدنبال این حمله راکتی، خبرها حکایت از این دارد که ۶ راکت از ۱۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش ها نیز حاکی از اصابت تنها ۳ راکت و به جا ماندن سه راکت دیگر در خودروی حامل راکت انداز است.

هنوز هیچ گروهی، مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha