رییس سازمان بازرسی کل کشور: از ظرفیتهای معادن سنگان خواف استفاده کافی نشده است

گناباد-ایرنا- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از تمام ظرفیت معادن سنگان خواف در جهت توسعه و رونق اقتصادی استفاده کافی و مناسب نشده است و مردم منطقه باید از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

ذبیح الله خداییان عصر پنجشنبه بعد از بازدید از معادن سنگ آهن سنگان خواف در جمع مسوولان و سرمایه گذاران شرکتهای معدنی فعال در این منطقه افزود:  با ایجاد و بهره برداری از یک معدن در هر منطقه‌، در مرحله نخست باید مردم منطقه هم به دلیل مزاحمت‌های ناشی از این موضوع از جمله ترددهای خودروهای سنگین، تخریب محیط زیست و جاده‌ها و گرد و خاک، از نعمت‌ها و دستاوردهای این معادن منتفع شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه مسوولان شرکتهای معدنی به اشتغال نیروهای بومی در این بخش ادامه داد: با وجود معادن و کارخانه‌هایی که برای فرآوری محصولات معدنی ایجاد شده است نباید بیکاری در شهرستان خواف وجود داشته باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخشهای دولتی و خصوصی که از معادن سنگان بهره مند می‌شوند و در این بخش فعالیت دارند مطابق قانون باید در توسعه زیرساختهای منطقه و رفع معضلات این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.

خداییان از اداره کل بازرسی خراسان رضوی خواست که به این مساله ورود کرده و آن را مورد بررسی دقیق قرار بدهد و با افزایش اقدامات نظارتی لازم هر گونه قصور و کوتاهی‌ را به منظور پیگیری به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کند.

وی اضافه کرد: اگر از ظرفیت معادن سنگان خواف به عنوان یک نعمت خدادادی که به مردم این منطقه و کشور ارزانی شده است به خوبی استفاده شود نه تنها موجبات ‌رشد منطقه فراهم می‌شود بلکه این امر تاثیر زیادی در رشد اقتصادی جامعه خواهد داشت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هدف از سفرهای استانی بررسی و حل مشکلات اساسی‌ بخشهای مختلف و اتخاذ راهکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی کشور برای رفع آنهاست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور که به همراه رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی قضایی کشور روز پنجشنبه به استان خراسان رضوی سفر کرده است در بدو ورود به مشهد با عزیمت به شهرستان خواف از بخشهای مختلف و شرکتهای معدنی این بخش به صورت میدانی بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این بخش قرار گرفت.

بازدید از واحد صنعتی و معدنی اپال پارسیان، یکی از معادن پلاسری و سایر بخشهای تابعه شرکتها و زیرساختهای معادن سنگان خواف مهمترین بخشهای سفر یک روزه رییس سازمان بازرسی کل کشور به منطقه سنگان خواف بود.

خداییان پس از بازدید چهارساعته از معادن  سنگ آهن منطقه سنگان، در جلسه‌ای با حضور فرماندار، رییس دادگستری، دادستان و سایر اعضای شورای تامین شهرستان خواف و همچنین مدیرکل صمت و بازرس کل استان خراسان رضوی، در مجتمع سنگ آهن سنگان به استماع اظهارات مقامات استانی و محلی پرداخت.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha