رشد ۴ درصدی اقتصاد کره جنوبی در سال گذشته میلادی

تهران – ایرنا – با رونق گرفتن صادرات و مصرف کالاها پس از کاهش محدودیت های همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد کره جنوبی در سال گذشته میلادی بیشترین میزان رشد طی ۱۱ سال گذشته را ثبت کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، آمار و داده‌های اعلام شده از سوی "بانک کره" حاکی است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۴ درصد رشد داشته است که نسبت به سال پیش از آن یک تحول مثبت محسوب می‌شود، زمانی که اقتصاد این کشور با رشد منفی ۰.۹ درصدی بدترین عملکرد را از سال ۱۹۹۸ ثبت کرده بود.

رشد اقتصادی کره در سال ۲۰۲۱ اما بالاترین رقم از سال ۲۰۱۰ را ثبت کرد و با دورنمای رشد اقتصادی بانک مرکزی مطابقت داشت. بانک مرکزی گزارش به‌روز شده درباره رشد اقتصادی را ماه آینده منتشر خواهد کرد.

کره جنوبی درصدد تقویت این کشور می باشد که با پاندمی کرونا و محدودیت‌های اجتماعی به شدت ضربه خورده است. سئول در این ارتباط هزینه‌های دولتی را از جمله از طریق دو بودجه اضافی به میزان حدود ۴۱.۸ میلیارد دلار در سال گذشته تقویت کرد.

بانک کره بودجه های اضافی دولت در کنار کاهش محدودیت‌های کرونایی و نرخ بالای واکسیناسیون و تطبیق مصرف‌کنندگان با شرایط پاندمی بعلاوه تقویت صادرات را از عوامل رشد اقتصادی دانسته است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha