دولت نهضت ملی ساخت مسکن ارزان و مناسب برای مردم را آغاز کرده است

کرمانشاه - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه، تامین زمین برای ساخت مسکن مناسب، در قالب طرح جهش تولید را از اولویت‌های اصلی دولت دانست و گفت: باتوجه به اهمیت بخش مسکن، دولت یک نهضت ملی برای ساخت مسکن ارزان و مناسب برای شهروندان را آغاز کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «منوچهر فخری» در نشست کارگروه زیربنایی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا مدیریت ارشد استان و مجموعه راه و شهرسازی به عنوان متولی این بخش با تلاش و اهتمام ویژه ای به دنبال تحقق برنامه دولت در بخش مسکن در کرمانشاه است.

وی ادامه داد: شهر کنگاور در این برنامه دارای یک سهم ۲ هزار و ۲۱۶ واحدی است که در نشست امروز با تغییر کاربری ۴۰ هکتار زمین برای اجرای این پروژه موافقت شد.

او گفت: همچنین کارگروه با زمین پیشنهادی در گیلانغرب، به دلیل مشکلات احتمالی که برای منبع آب شرب شهر ایجاد می‌کرد، مخالفت کرد و مقرر شد یک زمین مناسب تری برای اجرای پروژه جایگزین شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه با نیاز شهرستان صحنه برای افزایش زیرساخت های حوزه درمان، با تغییر کاربری زمین پیشنهادی برای این پروژه موافقت شد.

فخری در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن تا چهار سال آینده ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح این استان باید ساخته شود.

او اضافه کرد: در طرح جهش تولید و تأمین مسکن قرار است سالانه ۳۰ هزار واحد و در مدت چهار سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را نوید می‌دهد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در مدت ۲ ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

متقاضیان باید شروط چهارگانه همچون متاهل بودن، عدم مالکیت خصوصی، سبز بودن فرم «ج» و سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا دارا باشند. زنان خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن، نخبگان علمی، افراد مجرد که قبلا ازدواج کرده و جدا شده‌اند و افراد مجرد دارای معلولیت با ۲۰ سال سن می توانند در طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) نام‌نویسی کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha