دوم بهمن مدال افتخاری بر سینه مردم انقلابی ارومیه است

ارومیه- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: واقعه دوم بهمن سال ۵۷ مدال زرین و افتخاری بر سینه مردم ارومیه است که این اقدام تاریخی را در انقلاب اسلامی به سرانجام رساندند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر آقایی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت دوم بهمن ماه "سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه"، اظهار کرد:  مهمترین حادثه انقلاب اسلامی در ارومیه مربوط به این روز تاریخی است که ثابت کننده اولین مبارزه مسلحانه مردم دلیر و شجاع ارومیه در برابر رژیم منحوس پهلوی است.

وی بیان کرد: ۴۳ سال از به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه می‌گذرد و هنوز یاد آن مبارزه از اذهان مردم پاک این خطه نشده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بازخوانی و زدودن غبار فراموشی از این قیام تاریخی می‌تواند بار دیگر غیرت و شجاعت مردم این سرزمین را به تصویر بکشد و ایثار نیاکان این مرز و بوم را به جوانان معرفی کند. 

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: اگر امروز به راحتی زندگی می‌کنیم و سایه هیچ زور و ستمی هم وجود ندارد همه از نعمت ها و برکت انقلاب اسلامی، رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب است. 

به گزارش ایرنا، مردم ارومیه در روز دوم بهمن سال ۱۳۵۷ علیه رژیم ستمشاهی به خیابان ها آمدند و در داخل و اطراف مسجد اعظم تجمع کردند که برای مقابله با آنها، دژخیمان رژیم پهلوی با تانک و خودروهای زرهی حاضر شده و گنبد این مسجد را به توپ بستند.

امسال چهل و سومین سالروز این قیام مسلحانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha