امسال ۵۳۶ هزار متر مربع از اراضی ملی گلستان رفع تصرف شد

گرگان - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت که امسال ۵۳۶ هزار متر مربع از اراضی ملی در حوزه‌های کشاورزی، جنگلی و مرتعی با ورود پلیس امنیت اقتصادی استان و تشکیل پرونده برای متخلفان و معرفی به مراجع قضایی رفع تصرف شد.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب روز دوشنبه در نشست خبری بیان کرد: رفع تصرف اراضی ملی گلستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: عمده پرونده های زمین خواری تشکیل شده در گلستان مربوط به شهرستان های مراوه تپه، کلاله و علی آباد است.

وی گفت: علاوه بر این، پلیس امنیت اقتصادی گلستان با اجرای پنج طرح ویژه مبارزه با زمین خواری از ابتدای امسال در ۱۴ شهرستان، برای بازگشت ۴۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۰۶ میلیارد ریال با شناسایی متهمان و تشکیل پرونده و ارسال به مراجع مرتبط اقدام کرده است.

سرهنگ پهلوانی نسب با اشاره به این که یکی از وظایف سازمانی پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با زمین‌خواری است، از دستگاه های مرتبط شامل منابع طبیعی و آبخیزداری، اموراراضی جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست گلستان خواست نسبت به پدیده زمین خواری در استان قاطعانه عمل کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان، مقابله با احتکار کالای اساسی را یکی دیگر از وظایف این نهاد برشمرد و گفت: امسال ۶۱۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۷ درصد رشد افزایش یافت.

وی ادامه داد: از این میزان ارزش ریالی کالاهای احتکار کشف شده، ۱۳۵ میلیارد ریال آن در قالب اجرای پنج طرح مبارزه با احتکار بود.

وی گفت: عمده کالاهای احتکار کشف از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان، گندم، جو، آرد، نهاده های دامی و روغن خوراکی بوده که در این رابطه ۲۷ متهم با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سرهنگ پهلوانی نسب، کشف ۱۲۶ تن گندم به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در گنبدکاووس، کشف ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم سموم کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف ۱۲۸ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم نهاده دامی یارانه ای به ارزش ۱۱ ملیارد ریال در گرگان و کشف هزار و ۴۲ مترمربع زمین خواری به ارزش ۴۱ میلیارد ریال در علی آباد را از مهم ترین پرونده های تشکیل شده جرایم و مفاسداقتصادی استان در سال جاری برشمرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل پرونده برای ۷۶۱ میلیارد ریال کشفیات کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی استان در ۹ ماه امسال گفت: ارزش ریالی کشفیات در این حوزه در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد بیشتر است.

وی افزود: بیشتر کشفیات در این حوزه در بخش سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بود.

سرهنگ پهلوانی نسب کشف ۳۱ هزار لیتر نفت سفید به ارزش پنج میلیارد ریال در کردکوی، کشف ۲۵ تن گندم به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف ۴۱۵ هزار لیتر نفت سفید به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در کردکوی و کشف ۳۵ هزار کیلوگرم آرد به ارزش سه میلیارد ریال در گنبدکاووس را از عمده کشفیات در حوزه کالا و ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی گلستان برشمرد.

امسال ۵۳۶ هزار متر مربع از اراضی ملی گلستان رفع تصرف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان همچنین گفت: ۷۱۳ دستگاه استخراج رمز ارز به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال طی ۹ ماه امسال در استان کشف و توقیف شد.

سرهنگ پهلوانی نسب همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در رسیدگی به پرونده های جرایم و مفاسد اقتصادی در استان توسط دستگاه قضایی شد.

پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان از ۱۷ آبان پارسال در حوزه هایی از جمله جرایم اقتصادی (مبارزه با زمین خواری، فرارمالیاتی، احتکار، اختلاس، پولشویی ، اخلال در نظام اقتصادی، جرایم پولی و بانکی، تسهیلات غیرمجاز بانکی ، بیمه و بورس) و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، قاچاق دام ، ماهیان خاویاری، پرندگان نایاب، اموال فرهنگ و تاریخی، چوب جنگلی و گمرک و دخانی) فعالیت خود را آغاز کرد.

استان گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، دارای ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار عرصه مرتعی، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل، ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات و ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

این استان شمالی دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام مختلف است که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha