رسیدگی به فضاهای آموزشی عشایر از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس است

زاهدان- ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که ساخت مراکز شبانه روزی در مناطق عشایری در دستورکار است گفت: رسیدگی به فضاهای آموزشی مناطق عشایری کشور یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا داریوش ورناصری روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع شبانه روی دانش آموزی عشایری شهرستان سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان اظهارداشت:  اولویت اول ما در سال ۱۴۰۰، احداث فضاهای آموزشی مربوط به عشایر است امروز این پروژه‌ها آغاز شده و امیدواریم که با توجه به تامین اعتبار خوبی که صورت گرفته و با کمک همکاران ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استان‌ها این پروژه ها در اسرع وقت انجام شود.
وی با بیان این‌که امروز کلنگ ساخت مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان عشایری در روستای حق آباد شهرستان سوران بر زمین زده شد، ادامه داد: با توجه به بازدیدها و بررس‌هایی که از نقاط مختلف کشور داشته‌ایم، سیستان و بلوچستان به مراتب از دیگر نقاط، عقب ماندگی‌های بیشتری در بحث فضاهای آموزشی دارد بنابراین چند موضوع را در این استان پس از بررسی و جمع‌بندی در دستور کار قرار دادیم.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نخستین مورد حذف مدارس خشت و گلی بود که هدفگذاری انجام و با توفیق الهی محقق شد و هم‌اینک می‌توانیم بگوییم که فضای آموزشی که از خشت و گل در استان درست شده باشد نداریم.
وی افزود: دومین مورد بحث مدارس شبانه روزی است که نتیجه بررسی کارشناسان این بوده که آنچه می‌تواند مشکل دانش آموزان بویژه دانش آموزان عشایری را حل کند احداث خوابگاه و مدارس شبانه روزی است که این مساله در دستور کار قرار دارد.
ورناصری سومین مورد را احداث هنرستان های فنی-حرفه ای و کار و دانش عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه ویژه‌ای که دولت و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی دارند هر چه سریعتر این مساله عملیاتی شود.
همزمان با حضور معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهرهای سیستان و بلوچستان عملیات ساخت هفت پروژه عمرانی شامل سه مدرسه شبانه روزی در شهرستان‌های تفتان، خاش و سوران؛ ۲ هنرستان در شهرستان مهرستان و ۲ مدرسه در شهرستان خاش آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha