دستاورد دانشی موسسه نیماد باید به اطلاع تصمیم‌گیران کلان کشور برسد

تهران-ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایجی که در موسسه نیماد (موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران) با این همه حمایت‌های همه جانبه به دست آمده نباید مسکوت بماند، بلکه به عنوان یک دستاورد دانشی یا حتی فناورانه به اطلاع تصمیم گیران کلان کشور برسد.

به گزارش روز یک شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یونس پناهی در آیین معارفه دبیر جدید موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) افزود: باید پژوهش‌های حوزه علوم پزشکی طبق یک ساختار منسجم دسته‌بندی و داده‌های حاصل از تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی برای بهره‌برداری و استفاده به معاونت‌های درمان و بهداشت ارائه شود تا در دستورالعمل‌های سلامت کشور اعمال شود و در نهایت هزینه‌های درمان مردم را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما این است که داده‌های حاصل از تحقیقات حوزه سلامت را به عنوان یک دستاورد پژوهشی به خوبی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی مورد استفاده قرار دهیم.

پناهی تاکید کرد: حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران و نخبگان در جهت طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور اصلی‌ترین وظیفه موسسه نیماد است.

محمدجواد احمدی‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) و دبیر جدید نیماد نیز گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا موسسه نیماد را در جهت اهداف سازمانی با رعایت شفافیت هدایت کنم.

دبیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه نیماد وظیفه هدایت، رهبری، حمایت، توسعه و ترویج تحقیقات در علوم پزشکی را بر عهده دارد، افزود: پیرو رهنمودهای رهبری دو اصل مهم مستندسازی و شفاف‌سازی را در اداره این مجموعه در اولویت کاری خود قرار خواهم داد.

فرزاد محمدی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از فروردین ۱۴۰۰ تا کنون به عنوان دبیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران فعالیت داشت.

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) National Institute for Medical Reaserch Development در پاسخ به ضرورت ملی راه‌اندازی یک نهاد مستقل حمایت کننده از پژوهش‌های ملی و فرادانشگاهی در حوزه علوم پزشکی و سلامت در ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی رسید.

این مؤسسه در حقیقت راه‌اندازی مجدد مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور (NRCMS) است که سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با حمایت از طرح‌های استراتژیک و ملی در حوزه‌های گوناگون بهداشت و درمان کشور شروع کرد، ولی در ادامه با تصمیم شورای عالی اداری مبنی بر اصلاح ساختاری وزارت بهداشت، در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادغام شد.

این مؤسسه با بهره‌گیری از تجربیات مؤسسات دولتی حامی پژوهش‌های سلامت در کشورهای توسعه یافته تلاش کرده تا بر اساس نظام‌های استاندارد و بین‌المللی مدیریت پژوهش، پروپوزال‌های پژوهشی در زمینه علوم پزشکی و سلامت را داوری علمی و از برترین‌های آنها حمایت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha