۲۷ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84615231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال وام سرمایه‌گذاری در سفر هیات دولت به گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مدیران بانک‌های استان پرداخت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران در سفر هیات دولت به استان تصویب شد.

محمد دودانگی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ برای ۳۵۰ طرح و پروژه پیش‌بینی شده و اولویت پرداخت تسهیلات با پروژه‌های دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بیان کرد: تزریق منابع مالی به پروژه توسعه سایت میگو، بازسازی، نوسازی و توسعه کارخانجات، تکمیل هتل‌های سه و پنج ستاره در دست احداث، طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها مانند کارخانجات آسفالت، توسعه صنایع تبدیلی، گلخانه و احداث و گسترش واحدهای دامی بزرگ از جمله طرح‌های دارای قابلیت برای دریافت این تسهیلات است.

 دودانگی افزود: که این وام ها از محل منابع داخلی بانک ها با نرخ ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت: همچنین برای سفر رییس جمهور به گلستان اختصاص ۴۱۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه نیروگاه برق علی‌آبادکتول و اجرای سیکل‌ترکیبی آن پیشنهاد شده است.

به گزارش ایرنا، قرار گرفتن در کریدور ریلی شمال - جنوب، فعالیت فرودگاه بین‌المللی گرگان، وجود ۱۱ ناحیه و ۱۳ شهرک صنعتی از جمله شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک و تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون از جمله ظرفیت‌های گلستان برای جذب سرمایه‌گذار و رونق صنعت این استان است اما با همه این جاذبه برای سرمایه‌گذاری، گلستان در حوزه صنعت رتبه ۲۵، در حوزه معدن رتبه ۲۳ و در بخش تجارت در رتبه بیست و یکم کشور قرار دارد.

همچنین گلستان از لحاظ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی موجود، جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در میان استان های کشور به ترتیب در رده های ۲۱، ۲۳ و ۲۲ قرار دارد.

براساس آمار منتشره توسط دستگاه‌های مرتبط با حوزه صنعت گلستان، اکنون ۹۷ درصد از واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در این استان، جزو صنایع کوچک به شمار می‌رود.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی بوده و سرمایه‌گذاری حوزه‌های خدمات و صنعت در رتبه های بعدی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha