بارش‌ها در هرمزگان شدت می گیرد

بندرعباس – ایرنا – معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: بارندگی ها در این استان از شب گذشته و از شهرستان پارسیان (گاوبندی) آغاز شدت می یابد.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ شهرهای پارسیان، لاوان و کیش و بستک براساس گزارش های دریافتی شاهد بارش باران بوده‌اند و هم‌اکنون هم حاضران در شهر بندرعباس شاهد آن هستند.

وی ادامه داد: برای امروز تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه ی بارشی بر روی هرمزگان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در اغلب نقاط هرمزگان به ویژه نیمه شرقی آن پیش بینی می‌شود که از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف، به صورت متناوب پیش بینی شده و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.

معاون هواشناسی هرمزگان افزود:‌ همچنین با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود روان‌ آب از این مناطق به هرمزگان، مدیریت روان آب و سیلاب رودخانه ها و سدها در تمامی شهرستان ها و مناطق مستعد استان توصیه می شود.

به گفته عارفی، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی، تا پایان هفته ی آینده با وزش تندبادهای غربی به‌طور کامل، مواج خواهد شد و توصیه می شود تمهیدات لازم در بندرها بکار گرفته شود.

وی اشاره کرد: از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش‌بینی شده و با خروج سامانه ی بارشی از اواسط هفته ی جاری، کاهش محسوس دمای کمینه (چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس) را باید انتظار داشت.

عارفی گفت: مجموع بارش از روز گذشته و امروز در پارسیان ۶ و هفت دهم میلی‌متر، بستک یک  و ۲ دهم میلی‌متر، کیش یک دهم میلی‌متر، لاوان هشت دهم میلی‌متر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha