افزون‌بر ۳۰ هزار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ هزار و ۱۱۵ نفر در قالب ۶ هزار و ۶۱۱ خانوار در سیلاب اخیر استان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

علیرضا میربهاء الدین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۴ هزار و ۱۰۶ نفر در قالب ۲ هزار و ۹۸۱ خانوار در این مدت از افراد آسیب دیده سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

وی ادامه داد:همچنین یک‌هزار و ۸۸۴ دستگاه چادر امدادی،۲ هزار و ۹۲۷ تخته موکت، ۱۴ هزار و ۷۴۴ تخته پتو و ۱۱ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان سیل استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون۲ هزار و سه بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۴ بسته غذایی یک ماهه،۱۹ هزار و ۱۴۲ قوطی کنسروجات، ۹ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم برنج،۲ هزار و ۷۹ کیلوگرم قند و شکر  و ۲۶ هزار و ۸۳۴ بطری آب معدنی و همچنین چای و حبوبات، فانوس و والور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان  بین آسیب دیدگان توزیع شد.

وی افزود: ۳۳۹ روستا و ۱۷ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند که توسط سه هزار و ۸۲۷ نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۷۳۳ تیم عملیاتی و بکارگیری ۵۰۳ خودرو امدادی و عملیاتی ارائه خدمات کردند.
میربهاء الدین گفت: همچنین امدادرسانی به سیلزدگان شهرهای زاهدان، زابل، خاش، زهک، ایرانشهر و فنوج و میرجاوه، هیرمند، نیمروز، سراوان، سرباز، دلگان، سیب و سوران به اتمام رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت ۲ سورتی پرواز توسط  یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و سخت گذر جهت  توزیع اقلام و نجات ۱۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha