مدیرکل امور اجتماعی بوشهر:تشکیل مجمع خیرین ازدواج در این استان ضروری است

بوشهر- ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت:باتوجه به افزایش سن ازدواج در جامعه تشکیل مجمع خیرین ازدواج برای تسهیل گری و ترویج این فرهنگ در جامعه ضروری است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از سید عباس موسوی افزود:  این نهاد در چند سال اخیر با کمک مردم در برخی استان های کشور شکل گرفته است، اقداماتی را در زمینه فراهم کردن مقدمات امر ازدواج، مشاوره‌های قبل و حین ازدواج و حتی تامین اقلام ضروری جهیزیه برای زوج‌های جوان، اقشار کم‌درآمد و همچنین ایجاد تسهیلات برای برخی از خانواده‌های محروم که در آستانه ازدواج قرار گرفته‌اند انجام می‌دهد

وی یادآورشد: ازدواج در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد به همین دلیل فرهنگ سازی در ترویج این فریضه ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر اظهارداشت:بخشی از عوامل کاهش ازدواج مسائل اقتصادی و بخشی دیگر نیز به دلیل تمایل نداشتن جوانان به ازدواج و نگرش آنان نسبت به تشکیل خانواده است.

وی بیان کرد: اگر مساله ازدواج از چارچوب اداری خارج شود و این کار به سمن ها و سازمان های مردم نهاد سپرده شود  و دستگاههای دولتی نقش روان کننده را داشته باشند شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

موسوی نژاد ادامه داد: مجامع خیرین ازدواج عمدتا از اصناف، معتمدین، بازاری‌ها و بزرگان هر استان محسوب می‌شوند که اقدامات موثری در زمینه‌های متعدد داشته و به مبحث ازدواج جوانان نیز به عنوان یک موضوع اساسی در کشور پرداخته اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha