۲۳ دی ۱۴۰۰، ۴:۲۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84611625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: ۳.۹ میلیارد دلار برای کمک به میلیون ها یمنی نیاز است

نیویورک - ایرنا - دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد ۳.۹ میلیارد دلار برای کمک به میلیون ها یمنی نیاز است.

"رامش راجاسینگهام" دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که از همه کمک کنندگان می‌خواهم امسال به حمایت خود ادامه دهند و در صورت امکان آن را افزایش دهند.

معاون هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری به شورای امنیت سازمان ملل گفت که به منظور کمک به حدود ۱۶ میلیون نفر در یمن، بزرگ‌ترین مانع در حال حاضر، منابع مالی است.

این مقام سازمان ملل اظهار داشت از همه کمک کنندگان می‌خواهم امسال به حمایت خود ادامه دهند و در صورت امکان آن را افزایش دهند.

وی اضافه کرد که  منابع مالی در سال‌های اخیر کاهش یافته است به طوری که فقط ۵۸ درصد طرح کمک‌های پارسال تامین شد و برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز ماه دسامبر از کاهش بودجه حمایتی خود برای هشت میلیون نفر خبر داد.

این مقام سازمان ملل در مورد تاثیر جنگ بر گرسنگی، آوارگی و فروپاشی اقتصادی در یمن و فشار بیشتر آن بر زنان و دختران توضیح و در مورد  نبود بودجه کافی برای عملیات های بشردوستانه هشدار داد.

در ماه دسامبر، سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد که به دلیل کمبود بودجه کمک های معیشتی و غذایی به هشت میلیون نفر در یمن را قطع می کند. سایر برنامه های حیاتی از جمله تامین آب، محافظت و خدمات بهداشتی در ارتباط با باروری نیز در هفته های اخیر کاهش یافته است.

سازمان ملل در گزارش های اخیر خود درباره تشدید درگیری ها در یمن به ویژه از ماه دسامبر گذشته (آذرماه)، هشدار داد که این وضعیت، چشم انداز دستیابی به راه حل سیاسی پایدار برای پایان دادن به جنگ در این کشور را تضعیف می کند.

طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، دو سوم جمعیت یمن (حدود ۲۰ میلیون نفر) نیازمند کمک های بشردوستانه وابسته هستند و ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر به سر می برند.

در همین حال برنامه توسعه ملل متحد نیز هشدار داد که یمن از «بدترین و بزرگترین فاجعه انسانی جهان» رنج می برد و برآورد کرده که بیش از ۳۳۷ هزار نفر از مردم این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم تا پایان سال ۲۰۲۱، بر اثر درگیری ها (تجاوز به یمن) کشته شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha