رسوایی جدید متجاوزان سعودی،جا زدن فیلم آمریکایی به جای سایت موشکی انصارالله

تهران - ایرنا-  ائتلاف متجاوز سعودی به یمن در جدیدترین رسوایی خود تصاویری از یک فیلم آمریکایی با موضوع عراق را به جای سایت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن منتشر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویویزیونی المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توییتی با انتشار فیلم مورد ادعای ائتلاف متجاوز سعودی نوشت: ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در یک رسوایی آشکار و ورشکستگی بزرگ ادعا کرد که موشک‌هایی را در بندر الحدیده رصد کرده‌ است؛ در حالی که تصاویر ادعایی از یک فیلم آمریکایی درعراق به سرقت رفته بود.

وی دروغگویی، وارنه جلوه دادن واقعیت ها و تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای گمراه کردن افکار عمومی را جزئی از ذات همیشگی این ائتلاف دانست و تاکید کرد که در نهایت دروغگو رسوا می شود.

بنا به اعلام رسانه های عرب زبان، این ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درحالی مطرح شد که پس از تحقیقات مشخص شد که تصاویر مورد ادعای «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز  متعلق به فیلم مستند (Severe Clear) به کارگردانی کریستیان فرج (Christian Farag)  محصول سال ۲۰۰۹ میلادی درباره تجاوز نظامی آمریکا به عراق است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت یمن توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره همه جانبه، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha