کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت در کرمانشاه آغاز به کار کرد

کرمانشاه - ایرنا - دهمین کنفرانس ملی کاربرد دینامیک سیالات محاسبات (CFD) در صنایع شیمیایی و نفت با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، روز دوشنبه ۲۰ دی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی این کنفرانس یک روزه، عرضه دستاوردهای نوین محققان و شناساندن توانمندی‌های CFD و کاربردهای آن، ایجاد بستر همگرایی بیشتر میان نیازهای صنایع شیمیایی، نفت، گاز، پتروشیمی و ایجاد بستر لازم برای ارایه یافته‌های علمی و کاربردی پژوهشگران و صنعتگران در زمینه کاربرد CFD در این صنایع را از مهمترین اهداف آن اعلام کرد.

دکتر «علیرضا حبیبی» افزود: در این کنفرانس ۵۲ مقاله مورد پذیرش واقع شد که مقالات برتر آن در مجله علمی - پژوهشی «روش‌های عددی در مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان» به چاپ خواهد رسید.

به گفته او همچنین تمام مقالات پذیرش شده در پایگاه علمی سیویلیکا منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: سخنرانی‌های کلیدی کنفرانس با مشارکت اساتید فرهیخته از داخل و خارج از کشور با محوریت قراردادن مسایل روز و حل مشکلات صنعتی به انجام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.  

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.  

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.  

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار  دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha