۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان در قالب پویش مکتب سلیمانی آزاد شدند

سمنان- ایرنا- مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان سمنان گفت: ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب پویش مکتب سلیمانی آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی سعدی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۲۷ نفر از این زندانیان به کمک ستاد دیه، بسیج حقوقدانان ،کمک های مردمی و خیران و چهار نفر دیگر با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.
وی اضافه کرد: با تامین هفت میلیارد و ۱۴۶میلیون ریال با استفاده از ظرفیت جهادی و انقلابی سید هادی نقیبی مسئول ستاد دیه استان سمنان، بسیج حقوقدانان و مشارکت خیران وکمک‌های مردمی، زمینه آزادی ۳۱ زندانی  نیازمند جرائم غیرعمد فراهم شد.
وی بیان کرد: از مجموع زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در استان سمنان در قالب پویش مکتب سلیمانی ۱۵ نفر از زندان شاهرود، هشت نفر از زندان سمنان و چهار نفر از زندان گرمسار بودند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان سمنان تصریح کرد: ۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده در استان سمنان همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی زن بودند.
وی اضافه کرد: ۱۶ نفر از زندانیان آزاد شده به دلیل جرائم مالی ،۶ نفر به دلیل بدهی مهریه ،چهار نفر به دلیل بدهی نفقه و یک نفر به دلیل بدهی دیه در زندان بودند.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان سمنان گفت: پویش مکتب سلیمانی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تا آخر دی ماه ادامه دارد و امید است با همراهی خیران بتوان زندانیان نیازمند بیشتری آزاد شوند.
به گزارش ایرنا، زندانیان جرائم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوان در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha