رییس انجمن حمایت از زندانیان شاهرود: توانمندسازی زندانیان در اولویت کار انجمن است

شاهرود - ایرنا - رییس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شاهرود گفت: توانمندسازی، اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنها در اولویت کاری این انجمن است.

ابراهیم سعیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش نخست و مهم فعالیت این کانون کمک به خود زندانی است، افزود: در راستای توانمندسازی و اشتغال زندانیان شاهرود با همکاری مسوولان زندان، مددکاران و خَیران زمینه ساخت سالن یکهزارمتری با هدف آموزش و اشتغال زندانیان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای آموزش و برطرف‌شدن بخشی از هزینه‌های زندگی خانواده زندانیان کارگاه خیاطی با تجهیز پنج دستگاه چرخ خیاطی، اتو و برش تمام خودکار راه‌‎اندازی شد، ابراز داشت: تولید یکهزار و ۷۰۰ دست لباس کارگران شرکت سیمان شاهرود در این کارگاه در حال انجام است.

سعیدی با بیان اینکه راه‌اندازی این کارگاه یکی از اقدام‌های این انجمن در داخل زندان است، تصریح کرد: علاوه بر این حمایت و تامین هزینه‌های سلامت، ورزش و امور فرهنگی زندانیان در دستور کار این انجمن است.

رییس انجمن حمایت از زندانیان شاهرود با اشاره به اینکه در بیرون از زندان وظیفه این انجمن شناسایی خانواده‌های نیازمند زندانیان و معرفی به کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: تامین هزینه‌های آموزشی و فرهنگی کودکان زندانیان، درمان، معرفی خانواده‌ها به صندوق‌های قرض‌الحسنه با کمک خَیران به اندازه توان انجمن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه به منظور آزاد سازی زندانیان مبالغ بسیار خوبی با همکاری خَیران و امام جمعه شهرستان جمع آوری شد، ابراز داشت: سال گذشته مبلغ ۴۶۹ میلیون تومان طی دو مرحله به حساب ستاد دیه شهرستان واریز و زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد.

سعیدی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال زمینه آزادی سه زندانی دیگر جرایم غیرعمد فراهم شد، اظهار داشت: در راستای جذب مبالغ از خَیران به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام‌های خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان شاهرود در دو بخش اداری و خَیری فعالیت دارد، ابراز داشت: در رأس بخش اداری دادستان، فرماندار، مدیرعامل و رییس زندان و سه معتمد با تشخیص و انتخاب دادستان حضور دارند.

رییس انجمن حمایت از زندانیان شاهرود ادامه داد: در بخش خَیری با معرفی دو نفر از سوی مجمع عمومی این انجمن در اردیبهشت‌ماه هر سال و انتخاب دو بازرس از سوی مجمع به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش ایرنا، خردادماه امسال در پی بازدید مسوولان دادگستری استان سمنان و هیأت قضایی شهرستان از زندان شاهرود ۹ زندانی مشمول تخفیف شناخته و آزاد شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha