۱۶ دی ۱۴۰۰، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84604092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در بلگراد: شهادت سردار سلیمانی انگیزه استکبار ستیزی را بر انگیخت

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در مراسمی که به مناسبت شهادت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه در سفارت کشورمان برگزار شد، گفت: شهادت سردار سلیمانی در قلب ملت های مسلمان و انسان های آزادیخواه جهان، انگیزه استکبار ستیزی را برانگیخت.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، «رشید حسن پور» در این مراسم با اشاره به سجایای اخلاقی و مظلومیت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بر جایگاه و منزلت ایشان به عنوان الگوی تمام عیار به ویژه برای زنان تاکید کرد.

سفیر کشورمان در این مراسم که در آن کارمندان سفارت، رایزنی فرهنگی، وابسته نظامی، دانشجویان و ایرانیان مقیم حضور داشتند ضمن اشاره به دومین سالگرد سردار سرافراز اسلام «سپهبد شهید قاسم سلیمانی»، تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد، ایشان در قلب ملت‌های مسلمان و انسان‌های آزادیخواه جهان جاگیر و تثبیت و انگیزه ای قوی برای حرکت مصمم تر آنان به سوی اهداف آزادیخواهی و استکبار ستیزی شود، بطوری که خاورمیانه در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن خون این شهید و همراهانش در رهائی از تروریسم و نفوذ مخرب آمریکا و صهیونیسم باشد.

بنا بر اظهارات سفیر ایران؛ پرونده سردار شهید سلیمانی به دلایل مختلف مفتوح می ماند و مشمول مرور زمان نمی شود. چراکه ترور ایشان یک واقعه ساده تاریخی نیست بلکه یک سند، یک درس و یک شهادت تاریخی است.

«سعید خلیلوویج» محقق و اسلام شناس صرب از موسسه قم «بلگراد» در ادامه این آیین در خصوص جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در مکتب پیامبر اسلام (ص) و تاثیرات معنوی بزرگ ایشان بر روی مسلمانان به ویژه زنان مسلمان سخنرانی و تمسک سردارانی نظیر سردار شهید سلیمانی و سایر رزمندگان بزرگ مسلمان و شیعه به این بانو گرامی اسلام را از جمله این تاثیرات زیبا برشمرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان با صدور بیانیه ای ضمن یاد سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمان شهیدش در روزهای اخیر اقدام به برگزاری و انجام برنامه های مختلفی همچون گفت وگو، انتشار مقالات و بیانیه ها در سایت ها، تهیه توئیت و کلیپ، برپایی نمایشگاه در شبکه های اجتماعی و مجازی، شرکت در وبیناری که از سوی موسسه این سینا سارایوو برگزار شد، یاد و خاطرات و رشادت های سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را زنده و گرامی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha