شهید سلیمانی در مسیر «انضباط در اطاعت حق» حرکت می‌کرد

تهران -ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر «انضباط در اطاعت حق» حرکت کرده است، گفت: صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) می‌خواستند به مردم زمان خود بگویند که شما انضباط در اطاعت حق را از دست داده‌اید.

 به گزارش ایرنا از  سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (چهارشنبه ) در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) و همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در نمازخانه این سازمان برگزار شد، با اشاره به آیه ۸۲ سوره طاها («وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدی» (‌و البته بر آن کس که (از کفر) توبه کند و (به خدا) ایمان آرد و نکوکار گردد و درست به راه هدایت رود مغفرت و آمرزش من بسیار است)، به تفسیر این آیه از آیات کلام‌الله مجید پرداخت.

وی افزود: از امام صادق (ع) سوال شد که منظور این آیه چیست و امام فرمودند که خدا عمل صالح را قبول نمی‌کند مگر با شرایط و عهدهایی که با انسان بسته است؛ اگر انسان وفای به شرط کرد و آنچه در عهد بین خود و خدا بود، عمل کرد به نتیجه‌اش می‌رسد؛ خداوند متعال راهی که برای کمال بشر تعیین کرده، توقیفی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر دو گزاره «انضباط در اطاعت حق» و «کمال، مادی نیست و معنایی است»، تصریح کرد: ضرورت دارد تا هر شخص «انضباط در اطاعت حق» را رعایت کند؛ کسی که اطاعت از حق کند و در این راه انضباط داشته باشد، خدا را با ایمان ملاقات می‌کند؛ خیلی‌ها این انضباط اطاعت را از دست دادند و کسی که انضباط را رعایت نکند حتما در مسیر غیر رفته است.

شهید سلیمانی در مسیر «انضباط در اطاعت حق» حرکت می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه انسان زمانیکه در اطاعت از حق انضباط دارد، می‌داند که حرف چه کسی را باید گوش دهد، گفت: صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) می‌خواستند به مردم زمان خود بگویند که شما انضباط در اطاعت حق را از دست داده‌اید و انضباط در تدین ندارید.

وی با بیان اینکه زندگی شهدا تماما برای ما درس است، تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر «انضباط در اطاعت حق» حرکت کرده است؛ بنابراین ما نیز ساختار هدایت را باید رعایت کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) می‌خواستند به من و شما این انضباط در اطاعت حق و هدایت را بیاموزند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha