شهید سلیمانی و شهدا خون خود را برای تضمین آینده جهان اسلام تقدیم کردند

شهرکرد-ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان سیدالشهداء و قله فتح‌الفتوح شهدای ایران به‌همراه دیگر شهدای انقلاب اسلامی خون خود را برای تضمین آینده جهان اسلام تقدیم کردند.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین گرامی‌داشت شهدای شهرستان بن تاکید کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران عَلَم انقلاب را به ما سپردند و امروز نباید اجازه دهیم این عَلَم به زمین بیفتد.
وی حضرت فاطمه (س) را نخستین شهید در راه از ولایت و امامت دانست و افزود: ولایت و امامت برای هدایت امت به‌ منظور رسیدن به قله‌های کمال انسانی، اجرای قوانین الهی، اداره جوامع انسانی و امت اسلامی تحت آیات قرآن کریم و رسیدن به حکومت دینی است.
سلیمانی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمنان و ظالمان دنیا برای خاموش کردن این انفجار نور و مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ،تمامی توان خود را به‌کار گرفتند.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران از درون ملتی انقلابی سربرآورده و نهال آن را امام راحل از دوران مبارزه کاشتند که در سال ۱۳۵۷ به درخت طیبه الهی تبدیل شده و ثمره آن استقرار نظام عاشورایی در ایران بوده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شتافتن و صف‌آرایی فرزندان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با تفکر عاشورایی و علوی به میدان نبرد علیه دشمن، اظهار داشت: اگر مردم در صدر اسلام به کمک حضرت فاطمه (س) می‌شتافتند، تاریخ بشریت گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و اگر جوانان با بصیرت ایرانی در دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل نمی‌رفتند، یک فرصت تاریخی دیگر از دست می‌رفت.
وی گفت: مسیری که انقلاب اسلامی آغاز کرد، دفاع مقدس را به گنجینه‌ای تمام‌نشدنی با حضور فرزندان علوی و عاشورایی تبدیل کرد.
سلیمانی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمن برای جلوگیری از بروز و ظهور جمهوری اسلامی بین مسلمانان به‌ عنوان نظام مردم‌سالاری براساس الگوهای شیعی و اسلامی از سوی امام خمینی (ره) تلاش‌های فراوانی کرد.
وی افزود: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با نقش‌آفرینی و شهادت‌طلبی فرزندان ایران در میدان نبرد، باعث الگوگیری کشورهای مسلمان مانند لبنان، سوریه، یمن، فلسطین و سایر نقاط جهان اسلام و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی شد.
سلیمانی پیروزی‌ها را متعلق به اسلام و شکست‌ها را مختص نظام سلطه اعلام و تصریح کرد: سایر قابلیت‌های انقلاب اسلامی قابلیت تبدیل به الگو در ابعاد مختلف برای کشورهای دیگر را دارد.
وی با اشاره به برتری انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه امور فرهنگی و سیاسی نسبت به نظام سلطه یادآور شد: اکنون در جمهوری اسلامی شرایطی پیش آمده که با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، توجه به توان سایر قوا برای تکامل نسخه مردم‌سالاری دینی تقویت شده است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه مسیر و راه نورانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تحقق آرمان‌های ائمه معصومین و حضرت فاطمه (س) را ضروری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌عنوان نظام عاشورایی و علوی تمامی ظرفیت‌ها برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف جهان را دارد.
وی گفت: سایر گفتمان‌های دنیا و اندیشمندان یهودی، مسیحی و ادیان دیگر در شرق و غرب اعتراف می‌کنند که برای رسیدن بشریت به صلح مکتبی ندارند و تنها مکتب انسان‌ساز انحصاری در این مسیر در اختیار تشیع است.
سلیمانی به انتظار تمامی آزادی‌خواهان جهان برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) اشاره و تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری در سراسر تاریخ خود در راه فداکاری به‌منظور جمهوری اسلامی، تشیع و اسلام تلاش کردند تا این راه طولانی بقا و استمرار داشته باشد که این مهم می‌تواند برای سایر استان‌ها الگو باشد.
وی با اشاره به مشکلات کنونی اقتصادی افزود: این مشکلات ناشی از اجرای نسخه‌های توسعه بانک جهانی در ایران از سوی دولت‌های پس از دوران دفاع مقدس است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: تفکر خطرناک غرب سه دهه در اقتصاد ایران جولان داد و امروز باید نسخه بومی پیاده‌سازی شود تا مسیر شهدا تداوم و مشکلات مردم کاهش یابد.
سلیمانی دستیابی به این اهداف را نیازمند فرصت دانست و یادآور شد: مسیر بی‌توجهی به تولید، کشاورزی، صنعت، باغداری، صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و حتی واردات کشور را در سال‌های اخیر با مشکلات مواجه کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این یادواره گفت: فرصتی پیش آمد تا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار دل‌ها و در روزی که استان مفتخر به حضور هشت شهید گمنام است در یادواره شهدای شهرستان بن حضور داشته باشیم.
غلامعلی حیدری تاکید کرد: باید این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و با یاد شهدا و با افتخار به عنوان خادم مردم برای توسعه استان گام برداریم، استانی که رزمندگان آن با اجرای عملیات‌ها و ماموریت‌ها نقش برجسته و مهمی را در دوران دفاع مقدس و دفع دشمن متجاوز ایفا کردند.
وی هدف از سفرهای شهرستانی را نیز بررسی مشکلات مناطق مختلف دانست و اظهار داشت: با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این سفرها و برگزاری نشست شورای اداری شهرستان تلاش می‌شود، موانع برطرف شود.
به گزارش ایرنا، در این یادواره از ۲ کتاب و تمبر دومین یادواره شهدای شهرستان بن رونمایی شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.
بن در ۱۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha