۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84603424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای پایان هفته کردستان آرام و پایدار است

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84603424
هوای پایان هفته کردستان آرام و پایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا (پنج شنبه) تا اواسط هفته آینده وضعیت هوای استان آرام و پایدار است و در این مدت به جز مه و غبار صبحگاهی پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از فردا /پنجشنبه/ دمای شبانه و صبحگاهی استان با کاهش پنج درجه‌ای مواجه شده و هوا سردتر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی از بامداد امروز در استان، افزود: در شبانه روز گذشته روستای سلین در سروآباد و آویهنگ در سنندج هر کدام یک میلی متر و شهرهای مریوان و سروآباد نیز هرکدام چهار دهم میلی متر بارش داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: این سامانه بارشی بعد از ظهر امروز از استان خارج می‌شود و از فردا شاهد هوای پایداری در کردستان هستیم.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی ۵.۲ درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین یک و ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha