۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84597352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پراکنده برف و باران کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: ۲ موج ضعیف بارشی در طول هفته جاری از استان عبور می‌کند که سبب بارش‌های پراکنده برف و باران می‌شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موج اول بارشی روز دوشنبه و موج دوم روز چهارشنبه در استان کردستان فعال است و بیشتر مناطق غربی همچون شهرهای بانه، مریوان، کامیاران، سنندج، قروه و دهگلان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: به طور کلی در طول ایام این هفته بیشتر روزها شاهد هوای ابری و بارش‌های خفیف و پراکنده هستیم اما روزهای پایانی هفته وضعیت هوا پایدار می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان در طول هفته جاری تغییرات آنچنانی ندارد و فقط در حد یک تا ۲ درجه نوسان پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی ۹ درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی پنج و ۱۱ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha