۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84592307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان در شبانه روز گذشته دمای منفی ۱۱ درجه را تجربه کرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر هزارکانیان دیواندره در کردستان دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد را در شبانه روز گذشته تجربه کرد و عنوان سردترین نقطه استان را به خود اختصاص داد.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته تمامی نقاط استان دمای منفی را تجربه کردند اظهار داشت: پس از هزارکانیان با دمای منفی ۱۱ درجه، بابارشانی، قاملو، دهگلان و سراب شهرک دمای منفی ۱۰، دیواندره منفی ۹، زرینه منفی هشت و موچش منفی هفت درجه سانتیگراد را گزارش کردند.

وی با اشاره به اینکه روستای سلین در سروآباد با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی ۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: تا روز چهارشنبه هوای پایداری را در سطح استان شاهد خواهیم بود و به دلیل این پایداری، غلظت آلاینده ها امروز و فردا در شهرهای سنندج و سقز بالا است.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد که مقدار آن قابل ملاحظه نیست و بیشتر باعث رشد پوشش ابر می شود.

پناهی یادآور شد: همچنان تا پایان هفته شاهد یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح استان هستیم اما از روز چهارشنبه حدود سه تا چهار درجه از سردی هوا کاسته می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha