پویش نهال‌کاری گرامیداشت یاد سردار دل‌ها در ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- پویش نهال‌کاری با شعار "ایران سرسبز، ایران قوی" به یاد هر شهید هزار نهال روز دوشنبه و همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در محوطه تفریحی و زیارتی امامزادگان ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) شهر زنگنه از توابع شهرستان ملایر آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عصر دوشنبه در آیین آغاز این پویش نهال کاری، اظهار داشت: این پویش با مساحت ۱۰ هکتار در محوطه تفریحی و زیارتی امامزادگان ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) اجرا می شود.

"اسفندیار خزایی" با اشاره به اینکه این پویش تا پایان سال ۱۴۰۰ و هفته منابع طبیعی ادامه دارد، گفت: در این پویش یک‌هزار نهال به یاد هر شهید کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، نهادینه کردن فرهنگ کاشت و تقویت و احیای پوشش جنگلی مراتع با رویکرد مردمی را از اهداف مهم این طرح برشمرد.به گفته وی، در این طرح گونه‌هائی همچون بلوط، بنه، بادامک، بنه ارژن، توت، سنجد و زالزالک کاشته میشود.

به گزارش ایرنا همچنین در ادامه این آیین یکی از خیابان‌های شهر زنگنه به نام جنگلبان نامگذاری شد.

پویش نهال‌کاری گرامیداشت یاد سردار دل‌ها در ملایر آغاز شد

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این آیین گفت: زنده نگه‌داشتن نام جنگلبان در بین مردم، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و ترویج سنت حسنه کاشت نهال در بین اقشار جامعه را از اهداف این نامگذاری است.

خزایی افزود: هم‌اکنون به ازای هر ۶۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی در استان همدان یک نیروی حفاظتی و جنگلبان مشغول حفاظت از انفال است که در مقایسه با میانگین استاندارد در کشورهای توسعه یافته، این سطح فاصله زیادی دارد.

به گفته او، برای افزایش ضریب حفاظتی این سطوح باید به ازای هر ۱۵ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی فعال باشد که این امر به دلیل کمبود اعتبارات کمبود نیروی انسانی فعلاً امکان‌پذیر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha