۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84597783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۸ اثر به دبیرخانه کنگره شعر «اوره‌ک‌لر سرداری» اردبیل ارسال شد

اردبیل- ایرنا- مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل از ارسال ۲۰۸ اثر به کنگره بین‌المللی شعر ترکی اوره‌ک‌لر سرداری (سردار دل‌ها) با میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، قاسم مزین روز شنبه در این زمینه گفت: ۱۰۲ شاعر در استقبال ارزنده از کنگره بین‌المللی شعر ترکی اوره‌ک‌لر سرداری این تعداد اثر را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

وی افزود: هنرمندان و شاعران با توجه به جایگاهی که سردار در بین مردم دارد، استقبال شایسته‌ای از فراخوان کنگره داشتند؛ یه طوری که علاوه بر شهرهای مختلف کشور از کشورهایی همچون روسیه، آلمان، قزاقستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز آثاری به دبیرخانه فرستاده شده است.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد:  بیشترین مشارکت در داخل کشور نیز از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان است و از بین کشورهای خارجی نیز جمهوری آذربایجان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: وجهه‌ مردمی، الگوبخشی جبهه‌ مقاومت در جهان، شخصیت معنوی و عاطفی، حضور میدانی در مبارزه با استکبار، تدبیر و فرماندهی مدبرانه، روحیه‌ ایثار و شجاعت، انتقام سخت، تداوم راه شهید و مکتب سلیمانی از موضوعات مورد نظر بود.

مزین ادامه داد: داوری آثار این کنگره از سوی استادان برجسته استان اردبیل انجام خواهد شد و آیین اختتامیه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در روز سه‌شنبه، ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گفته وی، آثار برگزیده این کنگره در قالب کتاب مجموعه شعر اوره‌ک‌لر سرداری با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha