سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، قهرمان فراموش ناشدنی

گچساران - ایرنا- سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از قهرمانان ملی دوران معاصر کشورمان است که یاد و نامش همواره در دل ایرانیان زنده است و هرگز فراموش نخواهد شد.

مرد میدان، سردار دل ها و قهرمان لقب هایی است که هموطنان در نخستین ساعت های انتشار خبر تلخ شهادت حاج قاسم سلیمانی به این قهرمان ملی دادند و در آستانه دومین سالگرد شهادتش این روزها تصاویری مزین به واژه های مذکور در فضای مجازی و واقعی برای ادای احترام به او آماده شده که این امر نشان دهنده وفاداری هموطنان به نام و آرمان های اوست.

در حالی که آرام آرام به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر نقاط کشورمان حال و هوای خاصی دارند و هر کسی به نحوی یاد و خاطره او را گرامی می دارد. 

زیباترین جلوه های ارادت مردم این استان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی متجلی شده است جایی که تقریبا همه گروه های سیاسی و اقشار مختلف شهروندان با به اشتراک گذاشتن تصاویر این قهرمان ملی ارادت خود را به او نشان می دهند.

از نخستین روزهای زمستان تاکنون فضای مجازی و گروه های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مملو از تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی مزین به واژه های پرمعنایی است که در واقع نمادی از عشق و علاقه مردم استان به اوست آنان می خواهند با گرامی داشت سالروز شهادتش از تلاش های ۴۰ ساله پهلوان نامی خود برای عزت و سربلندی کشورشان قدردانی کنند.

مهربانی، ولایت مداری، فروتنی، فداکاری، اخلاص، جهادگری، خادمی مردمی، شجاع و آزادگی واژه هایی است که برخی از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در دل نوشته های خود با آنان از سردار حاج قاسم سلیمانی یاد می کنند .

حاج قاسم محبوب دل ها

یک  شهروند گچسارانی می گوید: شهید سردار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

علی حاتمی ابراز داشت: این شهید والامقام هدفی جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرده است.

وی با اشاره به وفاق و همدلی مثال زدنی مردم این شهرستان و سایر مناطق کشور در آیین های سوگواری شهادت سردار حاج قاسم در سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: او نمادی از یک پهلوان تکرارناشدنی است.

حاج قاسم و پایندی به آرمان ها

یک شهروند باشتی می گوید: سردار حاج قاسم سلیمانی از معدود افرادی است که بر سر عهدی که با خدا بست صادقانه ایستاد و ایستادگی برای تحقق آرمان های خود را تا لحظه نوشیدن شربت شیرین شهادت حفظ کرد.

فاطمه حسینی با اشاره به خدمات سردار حاج قاسم سلیمانی در حوادثی مانند سیل خوزستان که پس از شهادتش منتشر شد تاکید کرد: او یک قهرمان مردمی است که نام و یادش تا ابد زنده خواهد ماند. 

دلایل محبوبیت سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای حفظ امنیت و اقتدار کشور شبانه روز تلاش می کرد به همین دلیل محبوب ایرانیان و انسان های آزادی خواه سایر نقاط جهان شده است.

سرهنگ باقر پسنده عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با منش پهلوانی خود مکتبی را بنیانگذاری کرده که انسان های زیادی را شیفته خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت عبدالله حسین(ع) و عاشورا است اظهار داشت: نیاز است تا دستاوردهای مکتب او برای نسل جوان تشریح شود.

سرهنگ پسنده اخلاص و ولایت پذیری را مهمترین درس  مکتب سلیمانی دانست و تاکید کرد: مردمداری، ساده زیستی و شجاعت از ویژگی های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است.

حاج قاسم از تولد تا شهادت

شهید حاج قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود،وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست و با شروع جنگ تحمیلی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند.

سردارسلیمانی در سال۱۳۶۰ خورشیدی با حکم  فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد و این سردار شهید در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت.

همچنین شهید سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود و با پایان یافتن جنگ درسال ۱۳۶۷خورشیدی، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

 سردار سلیمانی در بهمن ۱۳۸۹ خورشیدی از طرف آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha