مرکز کارآموزی بین کارگاهی کارگران ساختمانی میاندوآب راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب گفت: نخستین مرکز کارآموزی بین کارگاهی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آذربایجان‌غربی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

امید اشرف روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مراسمی با حضور مسوولان اداره کل فنی و حرفه ای استان و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای میاندوآب با اعطای پروانه فعالیت این مرکز کارآموزی بین کارگاهی در میاندوآب فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به آیین‌نامه ایجاد مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، افزود: در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، کلیه کارفرمایان برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی جدید جهت ارتقای مهارت کارگران شاغل متناسب با رشد صنعت و تکنولوژی اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این دوره‌های آموزشی برای کارگران فاقد مهارت خواهد بود، گفت: در میاندوآب حدود چهار هزار نفر در انجمن صنفی کارگران ساختمانی عضو هستند که حدود سه هزار نفر آنان استاد کار هستد و بقیه کارگران ساختمانی فاقد مهارت هستند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب با بیان اینکه در تمامی رسته های ساختمانی فاقد اتحادیه، کارآموزی بین کارگاهی دایر می‌شود، اظهار داشت: شرکت در این دوره‌ها اختیاری است اما با توجه به تفاهم‌نامه های منعقده در آینده نه چندان دور اجباری خواهد شد.

اشرف بیان کرد: سال گذشته بین انجمن‌های صنفی، نظام مهندسی و فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه ای منعقد شد و امسال نیز در این خصوص مابین سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل مسکن و شهرسازی استان تفاهم نامه بسته شده است تا در خصوص افراد مرتبط در صنعت ساختمان آموزش های لازم ارایه شود.

وی گفت: همچنین در راستای ارایه خدمات رفاهی به این قشر و مرکز نیکوکاری خانه کارگر میاندوآب،شرکت تعاونی تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی این شهرستان نیز راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، افزایش سطح مهارت کارگران و متخصصین حوزه صنعت ساختمان امری ضروری است که در سال های اخیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی قدم هایی را در این زمینه برداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha