ایده اجبار واکسن کرونا در مسافرتهای داخلی تا کاهش مدت قرنطینه درآمریکا

نیویورک - ایرنا- آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا در پی شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ ناشی از سویه اومیکرون کرونا در کشورش اعلام کرد که این کشور باید به فکر اجباری کردن واکسیناسیون برای سفرهای هوایی داخلی باشد.

این  اظهارات نشان‌دهنده تغییر احتمالی موضع دولت جو بایدن در خصوص ایده واکسیناسیون اجباری برای مسافران پروازهای داخلی  درمیان افزایش مورد ابتلا به کرونا در این کشور است.
مشاور ارشد پزشکی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که چنین اجباری ممکن است باعث افزایش نرخ واکسیناسیون کرونا در آمریکا شود و همچنین محافظت قوی‌تری برای مسافران در پروازها ایجاد کند.
هم اکنون داشتن ماسک در پروازهای آمریکا برای همه افراد بالای دو سال اجباری است. دولت بایدن تاکنون از اجباری کردن  واکسیناسیون برای سفرهای هوایی داخلی خودداری کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، دو مقام گفتند که مشاوران علمی بایدن هنوز به صورت رسمی چنین  توصیه ای را به وی ارائه نکرده اند.
این مقامات که نامی از آنها بیان نشده است، افزودند که اجباری شدن واکسیناسیون در هواپیماها می تواند باعث ایجاد نگرانی های لجستیکی و قانونی شود.
آمریکا در حال حاضر از اکثر اتباع خارجی که به این کشور سفر می کنند خواسته است پیش از سفر خود به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند. شهروندان و افراد دارای اقامت دائمی آمریکا فقط باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کرونای خود یک روز قبل از سوار شدن به هواپیما ارائه دهند.
اکنون قوانین فدرال آمریکا، افرادی را که با هواپیما در داخل این کشور سفر می کنند ملزم  به ارائه  مدرک دال بر منفی بودن آزمایش کرونا نمی کنند. هاوایی از مسافران می‌خواهد که برای اجتناب از قرنطینه اجباری، آزمایش واکسیناسیون را انجام دهند.

کاهش مدت زمان قرنطینه در آمریکا در صورت نداشتن علائم و برای افراد واکسینه شده
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز زمان‌ توصیه شده برای قرنطینه افراد در صورت مثبت شدن آزمایش کرونای آنها را از ۱۰ روز به پنج روز در صورت نداشتن علائم کاهش داد.
این مرکز، همچنین زمان توصیه شده برای قرنطینه  افراد واکسینه شده را به پنج روز کاهش داد و اعلام کرد افرادی که کاملاً واکسینه شده و دز سوم خود را دریافت کرده اند ممکن است اصلا نیازی به قرنطینه نداشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در بیانیه ای افزود با توجه به وضعیت کنونی ویروس کرونا و سویه اومیکرون، زمان توصیه شده برای قرنطینه از ۱۰ به پنج روز، در صورت نداشتن علایم، کاهش می دهد، و به دنبال آن فرد باید به مدت پنج روز استفاده از ماسک استفاده کند.
بر اساس داده‌های روز یکشنبه دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا اکنون به طور میانگین روزانه ۱۹۸ هزار و ۴۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند. این رقم  ۴۷ درصد بیشتر از یک هفته پیش و بالاترین رقم از ۱۹ ژانویه تاکنون است.
به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در روز یکشنبه حدود ۷۱ هزار  آمریکایی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند.
دانشگاه  جانز هاپکینز همچنین اعلام کرد که به طور متوسط هزار و ۴۰۸  آمریکایی در طول هفته منتهی به یکشنبه هر روز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. این افزایش ۱۷ درصدی نسبت به هفته قبل را نشان می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha