فرماندار پارسیان: ماشین آلات پیمانکاران در اختیار ستادبحران قرار گیرد

بندرعباس- ایرنا- فرماندار پارسیان با توجه به ورود ۲ سامانه قدرتمند بارشی به هرمزگان در پایان هفته جاری گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان در حال آماده باش است و تمامی ماشین آلات پیمانکاران و سنگ‌شکن ها باید در اختیار این ستاد قرارگیرد.

مجتبی رضاپور سردره دوشنبه شب در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان افزود: هر پیمانکاری با ستاد مدیریت بحران همکاری نکند، سوخت ماشین آلات آن ها تایید نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه های اجرایی پارسیان تا پایان بارندگی کنسل است، بیان داشت: بخشداران بخش مرکزی و کوشکنار از ظرفیت سنگ‌شکن ها و صنایع استفاده کنند و نقاط حادثه‌خیز و ضعف محور و بخش را برطرف نمایند.

فرماندار پارسیان با اشاره به سیل سال ۹۸ و تجربه تلخ در جاده سرکوه شنبه که منجر به فوت چند نفر شد، تاکید کرد: با همکاری دادستان شهرستان پارسیان و لامرد فارس محور سرکوه شنبه تا بعد از بارندگی مسدود شود.

رضاپور سردره با اشاره به  سیل گذشته و همراهی و همدلی مردم و اداره های مخابرات، برق و آب و راه و اعضای ستاد افزود: اتحاد، همکاری و همدلی مردم و بسیج در سیل۲۶  آذر ۹۸ رمز موفقیت بود.

وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی و خاص شهرستان پارسیان به برنامه ریزی های منظم و ایجاد ساز و کار تصمیم گیری مناسب در امور مدیریت بحران به منظور پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در اینگونه از حوادث طبیعی را امری ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و روسای اداره ها خود پیگیر امورات باشند.

فرماندار پارسیان با تاکید بر اینکه مردم در زمان بارندگی از حضور در مسیل ها  کنار رودخانه ها و در مناطق کوهستانی پرهیز کنند، افزود: مدیران توانمند افرادی هستند که بتوانند در شرایط های بحرانی بهترین تصمیم ها را گرفته تا از میزان خسارت های جانی و مالی بکاهند

وی با تاکید بر لزوم آماده‌باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران در صورت وقوع هرگونه بحران احتمالی، ضمن بررسی آخرین وضعیت رودخانه‌ها و بستر رودخانه از اقدام های موثر و پیشگیرانه امور منابع و شهرداری و راهداری در خصوص لایروبی و ساماندهی رودخانه و پل ها تشکر نمود و درخواست ادامه روند آن را داشت.

رضاپور سردره از اداره های راهداری، شهرداران  و اعضای ستاد مدیریح بحران شهرستان پارسیان درخواست اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از بروز هرگونه شرایط  بحرانی درپی بارش شدید باران در منطقه داشت و به بخشداران نیز تاکید نمود با همکاری دهیاران اقدام لازم را در خصوص اطلاع رسانی شرایط جوی روزهای آینده به مردم منطقه معمول دارند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، فعالیت سامانه‌ی بارشی فعالی از روز چهارشنبه، هشتم، تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه در غالب نقاط کشور و استان پیش بینی می شود، که اوج فعالیت آن از بعد از ظهر روز جمعه تا روز دوشنبه خواهد بود.

حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه‌ای خواهد بود که سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

بارش های این سامانه همراه با تند باد لحظه ای، رعد و برق و تگرگ  پیش بینی شده است و دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می شود از رفت و آمدهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریا روی خودداری و تمهیدات لازم نیز اعمال شود. 

همچنین ساعت‌های صبح تا ظهر فردا سه شنبه، افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی برروی مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود و آب‌های تنگه هرمز متلاطم خواهد شد و به همین دلیل توصیه می شود تردد شناورها، به ویژه انواع سبک و صیادی در تنگه ی هرمز با احتیاط انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha