هفت هزار و ۴۵۴ انشعاب آب غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شد

مشهد- ایرنا- معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۴۵۴ انشعاب آب غیرمجاز در استان از ابتدای سال تا کنون شناسایی شده که ۲ هزار و ۷۹۹ فقره از این تعداد به مجاز تبدیل شده‌ است.

محمد سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۹۱۵ فقره از این تعداد نیز قطع و جمع‌آوری شده و ۷۳۹ فقره از انشعابات غیر مجاز برای تعیین تکلیف در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: در سال جاری هدف‌گذاری شده که تا ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و تعیین تکلیف شود که تا کنون ۶۲ درصد از این میزان محقق شده‌ است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: نتیجه این اقدام اجرای صحیح آیین نامه عملیاتی شرکت و توزیع عادلانه آب، کاهش هدررفت آب و صیانت از حقوق شهروندی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است و درآمدهای قانونی به جهت تامین هزینه ها و افزایش خدمات رسانی به مشترکان نیز افزایش می‌یابد.
سلطانی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۳۰۳ فقره انشعاب آب از ابتدای سال جاری به متقاضیان واجد شرایط در استان خراسان رضوی واگذار شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۹۳ فقره  نصب شده‌ است.
وی اضافه کرد: تعهد بودجه ای سال ۱۴۰۰ شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در بخش خدمات مشترکین و درآمد فروش ۳۶هزار و ۴۹۵  فقره است که تا کنون ۵۷ درصد آن محقق شده‌ است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تلاش زیادی برای تسریع در گردش فروش و نصب انشعابات در راستای اجرای تعهد، افزایش رضایتمندی مشترکین، دسترسی آسان به آب آشامیدنی بهداشتی و جلوگیری از تخلفات احتمالی از جمله نصب انشعاب های غیر مجاز به‌عمل است.
سلطانی افزود: ۶ هزار و ۳۹۷ فقره انشعاب فاضلاب نیز در شهرهای نیشابور، سبزوار، گلبهار، تربت حیدریه، طرقبه و شاندیز و گناباد به فروش رفته‌ است که نسبت به هدف بودجه‌ای سال جاری که فروش ۱۲هزار و ۲۷۰ فقره انشعاب است ۵۲ درصد آن محقق شده‌ است.
وی اضافه کرد: در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم و توسعه شبکه فاضلاب تا پایان سال این معاونت موفق به اجرای کامل اهداف بودجه ای بخش خدمات مشترکین و درآمد خواهد شد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: این شرکت در حال حاضر به یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک آب و ۲۲۲ هزارمشترک فاضلاب در شهرها و روستاهای استان خدمت رسانی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha