شهردارسمنان: بازآفرینی بافت با ۳۵۰ خانه قدمت‌دار نگاه اقتصادی نیازدارد

سمنان- ایرنا- شهردار سمنان گفت: نوسازی و بازآفرینی بافت‌های تاریخی و قدیمی شهر که ۳۵۰ خانه‌ قدمت‌دار شناسنایی‌شده دارد، نیازمند بازآفرینی اقتصادی برای دستیابی به توسعه پایدار است.

به گزارش ایرنا، سید علی مرتضی نژاد روز یکشنبه با اشاره به شناسایی بیش از ۳۵۰ خانه قدیمی باارزش در محدوده بافت قدیم شهر سمنان، به رسانه ها گفت : برای احیای سریع این بافت ها، همراه با  گسترش فرهنگ سازی نوسازی و بازآفرینی و تامین اعتبار لازم توسط دستگاه های مرتبط ، بتوان از ظرفیت های مردمی در این زمینه استفاده کرد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: حمایت های مدیریت شهری سمنان در راستای نوسازی و بازآفرینی خانه ها در سال های اخیر سبب راه اندازی واحدهای اقامتی و پذیرایی جدید شد که باید نگاه بازآفرینی اقتصادی در این زمینه برای دستیابی به توسعه پایدار شهری  بیشتر تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود بافت های فرسوده و تاریخی شهر به دلایل مختلف از جمله فرسودگی واحدهای مسکونی، ضعف زیرساخت ها و فقدان دسترسی آسان، از توسعه قابل ملاحظه ای برخوردار نیست.

وی بیان کرد: همین موارد سبب بروز مشکلات متعدد شهری، مشکلات اجتماعی و زیست محیطی و حتی بروز مشکلات متعدد امنیتی در برخی محله های بافت قدیم سمنان شد.

مرتضی نژاد با بیان اینکه ظرفیت ها و ارزش های نهفته فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این بافت‌ها که جزو داشته های شهر سمنان محسوب می شود اظهار داشت : برای احیا و نوسازی بافت های فرسوده باید جدا از نهادهای حاکمیتی خود مردم هم پای کار بیایند و به ساماندهی این مجموعه کمک کنند.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، مساحت بافت فرسوده استان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از  ۳۷۸ هزار نفر جمعیت شهری زیر نظارت این اداره کل، ۱۳۶ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت در مناطق فرسوده شهرها زندگی می کنند.

شهر سمنان ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha