استاندار کرمانشاه: حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت جهان اسلام است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی"، وی را نماد مقاومت جهان اسلام و ایستادگی، شجاعت و اقتدار ملت ایران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر چهارشنبه در کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با محوریت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: امروز مکتب این شهید والامقام یادگار بسیار ارزشمندی است که در کنار گام دوم انقلاب باید برای همه تبین و تشریح شود.

وی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را روز رویش مکتب جدیدی در جهان اسلام و کشورمان دانست و گفت: امروز مکتب حاج قاسم یک مکتب اصیل و ارزشمند است که باید پاس داشته شود.

بازوند، مکتب شهید سلیمانی را پرچمدار فرهنگ ناب در گام دوم انقلاب برشمرد و اظهار داشت: در این گام از جوانان بسیار یاد شده است و همین مکتب ارزشمند می تواند چراغ راه خوبی برای نسل جوان ما باشد.

مراسم تشییع پیکر حاج قاسم نمایش اوج قدرت و سرمایه اجتماعی کشور بود

استاندار کرمانشاه در ادامه و با اشاره به مراسم تشییع پیکر باشکوه سردار سلیمانی، افزود: در این مراسم اوج قدرت و سرمایه اجتماعی کشور به نمایش گذاشته شد و همه دنیا علاقه و ارادت مردم به سردار بی ادعای خود را مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: بدون شک حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت جهان اسلام و ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و اقتدار مردم کشور و انقلاب اسلامی ما بود که باید یاد و خاطره اش به بهترین شکل گرامی داشته شود.

بازوند همچنین خواستار مردمی برگزار کردن مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی شد و گفت: مردم ما عاشق این چهره کم نظیر و اثرگذار بوده و هستند و قطعا برای بزرگداشت وی هرکسی هرچه در توان داشته باشد دریغ نمی کند.

استاندار کرمانشاه: حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت جهان اسلام است

لزوم ساخت و اجرای برنامه های پرمحتوا از شهید سلیمانی توسط صداوسیما و آموزش و پرورش

مدیر ارشد استان همچنین از صدا و سیما و آموزش و پرورش خواست برنامه های کیفی و مناسبی را در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده و آن را به مخاطبان خود که مردم و دانش آموزان و فرهنگیان هستند ارائه دهند.

وی گفت: ائمه جمعه نیز در خطبه های نماز جمعه شایسته است مکتب حاج قاسم سلیمانی را به خوبی برای مردم تشریح و آن ها را از زوایای مختلف زندگی آن شخصیت کم نظیر مطلع کنند.

حشدالشعبی ها دیدار با حاج قاسم را عبادت می دانند

بازوند با اشاره به دیدار اخیر خود با نیروهای حشدالعبی عراق، یادآوری کرد: یکی از آن ها در این دیدار بسیار از حاج قاسم سلیمانی به نیکی یاد می کرد و سخن گفتن با ایشان را برای خود عبادت می دانست، بنابراین همه ما موظف هستیم به نحو مطلوب یاد و خاطره سردار دل ها را گرامی بداریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با ارزشمند برشمردن اقدام سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برای ویزیت رایگان مردم در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین رایگان شدن بازدید از موزه ها توسط میراث فرهنگی، گفت: چنین اقداماتی در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

وی ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز خواست تا نسبت به رایگان کردن چند درمانگاه برای ویزیت رایگان مردم در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی اقدام کند، گفت: شایسته است دستگاه های اجرایی نیز در این ایام با خانواده های معظم شهدای مدافع حرم دیدار داشته باشند.

بازوند در پایان به مراسم تشییع پیکر سه شهید گمنام در کرمانشاه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و آن را یک فرصت برای استان دانست و گفت: در چنین مراسماتی اتحاد و انسجام مردمی به اوج رسیده و فرصت خوبی برای غلبه بر تهدیدها و چالش ها فراهم می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha