۷۵ درصد راهداران خراسان رضوی نیروی شرکتی هستند

مشهد- ایرنا- رییس اداره نگهداری راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از مجموع ۶۸۷ راهدار طرح راهداری زمستانی در این استان حدود ۷۵ درصد نیروهای شرکتی هستند.

علی رجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت حقوق این نیروها مطابق قانون کار است و خوشبختانه اکنون مشکلی برای تامین اعتبار به منظور پرداخت حقوق این راهداران وجود ندارد و به روز پرداخت می شود.

وی گفت: نیروهای راهداری استان شامل ۷۲ گروه از ۷۲ راهدارخانه و یا اداره، در طرح راهداری زمستانی امسال با ۶۴۹ دستگاه ماشین آلات در جاده های استان به ویژه ۵۱ گردنه در محدوده راه های بین شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر و ۱۷۲ گردنه در مسیرهای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر استقرار دارند. 
رییس اداره نگهداری راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی حجم برفروبی سال گذشته در این استان را ۴۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال  ۶۰ هزار تن شن و نمک برای ایمن سازی تردد در سطح جاده های استان مصرف شود.  

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۶۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  

۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و یکم دی‌ماه روز راهدار است که حدفاصل این دو مناسبت به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha